Om je beter van dienst te zijn maakt Welkoop gebruik van cookies. Cookiebeleid

Veel gestelde vragen

De antwoorden op vragen die we vaker krijgen hebben we hieronder op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Voordelen klantenpas

Wat zijn de voordelen van de klantenpas? Onze klantenpas geeft je direct veel voordeel in onze winkels*. Klantenpashouders hebben bij ons namelijk een streepje voor.

Alle voordelen op een rij:

  • Automatisch punten sparen op al je winkelaankopen. Je krijgt één punt voor iedere euro die je besteedt.  Zo spaar je snel en als vanzelf een lekker saldo bij elkaar.
  • Nog sneller sparen met extra punten op speciaal geselecteerde artikelen.
  • Spaarpunten gebruiken voor korting op je volgende aankopen. Iedere 250 punten zijn goed voor € 2,50 kassakorting.
  • Spaarpunten verzilveren voor extra korting op geselecteerde producten.
  • Exclusieve aanbiedingen, speciaal voor klantenpashouders.
  • Je bent altijd als eerste op de hoogte van leuke activiteiten in en om onze winkels.

Kom naar de winkel voor een klantenpas

Je klantenpas kun je gewoon bij alle Welkoop winkels komen ophalen*. Punten kun je er meteen mee sparen. Om punten te verzilveren, moet je je klantenpas wel eerst even registreren.

Registreren

Gebruik maken van alle voordelen van de klantenpas en het verzilveren van je gespaarde punten kan alleen met een geregistreerde klantenpas.

Je registreert je klantenpas op de website. Heb je geen internet? Vraag dan een registratieformulier in de winkel. Volledig ingevuld stuur je die naar ons op in de bijgevoegde antwoordenvelop. Het verwerken van het registratieformulier duurt maximaal vijf werkdagen. Om de klantenpas te registreren moet je 18 jaar of ouder zijn. Wijzigingen in je gegevens pas je eenvoudig zelf aan op onze website.

Waar vind je de registratiecode?

De registratiecode staat op de achterkant van de klantenpas. In de rechterbovenhoek vind je een zwart-grijs vlakje, daar zit een kraslaag op en daaronder staat de viercijferige registratiecode(vier cijfers).

E-mailadres al in gebruik

Het is niet mogelijk om verschillende klantenpassen aan één e-mailadres te koppelen. Bij het registeren van de klantenpas op een bestaand e-mailadres krijg je daarom een foutmelding. Kies dan een ander e-mailadres of meld de andere klantenpas af. Dit kan door op de pagina "Gegevens wijzigen" in te loggen met het betreffende e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord. In het scherm dat volgt kan je de klantenpas afmelden.

Punten sparen

Laat bij het afrekenen van je aankopen je klantenpas altijd scannen bij de kassa. Bij besteding van iedere euro ontvang je één spaarpunt *. Het aantal punten ronden we naar beneden af als het bedrag achter de komma € 0,49 of minder is en de punten worden naar boven afgerond als het bedrag € 0,50 of meer is.
 
Voorbeeld:
Bij een bedrag van € 24,95 ontvang je 25 punten. Deze afronding is dus in jouw voordeel, zo spaar je nog sneller.  
 
Spaarpunten berekenen we aan de hand van het netto kassabedrag, dus het aankoopbedrag min eventuele kortingen en/of kortingsbonnen. De spaarpunten krijg je nadat de klantenpas tijdens de aankooptransactie bij de kassa is gescand. Punten spaar je bij aankoop van producten uit ons hele assortiment, alleen niet op cadeaukaarten en wettelijk uitgesloten producten zoals tabakswaren, geneesmiddelen, boeken en dergelijke.

Punten verzilveren

Om punten te verzilveren, moet je je klantenpas aan de kassa laten scannen voor je je aankopen afrekent. Bij voldoende saldo kun je spaarpunten altijd inwisselen voor korting. Iedere 250 punten geeft je recht op € 2,50 korting op een volgende aankoop.

Het verzilveren van spaarpunten kent een paar spelregels:

  • Verzilveren kan alleen op vertoon van je klantenpas.
  • Spaarpunten worden niet omgezet in geld.
  • De klantenpas kan nooit worden gebruikt als krediet- of garantiekaart.
  • Bij het verzilveren van spaarpunten worden de oudste punten als eerste gebruikt.

Klantenpassaldo

Je puntensaldo kun je aan de kassa opvragen door je klantenpas te laten scannen. Daar is geen kassatransactie voor nodig, je hoeft dus niet eerst iets te kopen. Je puntensaldo staat ook altijd op de kassabon en op de klantenpaspagina op deze website vind je een saldocheck. Is er onduidelijkheid over je puntensaldo of hoe die tot stand is gekomen, dan bepaalt onze administratie het saldo.

Geldigheid punten

Je gespaarde punten op de klantenpas blijven 36 maanden geldig, daarna vervallen ze. Als je twaalf maanden geen punten spaart, vervalt de klantenpas en de daarop gespaarde punten. Welkoop heeft het recht om het klantenkaartprogramma te wijzigen of op te heffen, wat gevolgen kan hebben voor je puntensaldo. Wij informeren je daarom tijdig over wijzigingen of beëindiging van het programma. Als je producten retourneert, brengen we de daarmee gespaarde punten in mindering op je puntensaldo.

Ik kan mijn klantenpas niet activeren, wat gaat er mis?

Mogelijk heb je een te lang of ongeldig wachtwoord gekozen. Kies een wachtwoord van minimaal zes en maximaal tien letters en/of cijfers. Check ook even of je alle vragen waar een * bij staat hebt ingevuld.
 
Lukt het nog steeds niet? Geef dan je klantenpasnummer even aan ons door. Dan kijken we wat er aan de hand is. Eventueel kan je ook de gevraagde gegevens die voorzien zijn van een * aan ons doorsturen. Dan registreren wij de klantenpas voor je. Stuur je gegevens naar onze klantenservice met het contactformulier.

Extra klantenpas

De klantenpas is persoonsgebonden en er zijn geen passen met hetzelfde pasnummer beschikbaar. Het is ook niet mogelijk om twee klantenpassen te koppelen. Om zonder extra kaart toch samen punten te sparen kan je bij de kassa je postcode en huisnummer opgeven. De punten worden dan automatisch op de pas bijgeschreven.

Geen Nederlands postadres

Ja hoor, dat kan. Als je in een grensgemeente (in België of Duitsland dus) woont, dan kan je de in een winkel verkregen klantenpas toch activeren.

Klantenpas kwijt

Meld je oude pas af bij "Gegevens wijzigen". In de winkel haal je een nieuwe klantenpas die je op de website kunt activeren. Stuur ons daarna via het contactformulier dan het verzoek om je spaarpunten over te zetten. Voor deze overboeking hebben we de gegevens van beide kaarten nodig. Alleen na ontvangst van je klantenpasgegevens zetten we je punten over.

Problemen met inloggen

Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je je wachtwoord opvragen. Dit doe je door op de inlogpagina op de tekst "Wachtwoord vergeten?" te klikken. Je krijgt dan een e-mail waarmee je wachtwoord opnieuw kunt instellen. Lukt het inloggen dan nog niet, dan kunnen wij met je klantenpasnummer en persoonsgegevens kijken wat er fout gaat. Stuur die gegevens naar onze klantenservice via het contactformulier.

Geen bevestiging ontvangen

Na het activeren van je klantenpas ontvang je een bevestigingsmail in de inbox van het opgegeven e-mailadres. Deze mail bevat je opgegeven registratiegegevens. Heb je de bevestigingsmail niet ontvangen? Controleer of de e-mail niet in je spambox terecht is gekomen.

Ook kan het zijn dat er een is fout gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Check dat even bij onze klantenservice, we zijn bereikbaar op het telefoonnummer 088 - 2324800 (lokaal tarief) of stuur een mail via het contactformulier.

Verkeerd e-mailadres

Ga naar de pagina klantenpas en kies voor 'Mijn gegevens wijzigen'. Log in met je oude of verkeerd opgegeven e-mailadres en je wachtwoord. Nu kun je het e-mailadres overschrijven met het nieuwe, juiste e-mailadres. Na het wijzigen van je e-mailadres of wachtwoord ontvang je een verificatiemail met een bevestigingslink om de wijziging mee te bevestigen. Daarna is het e-mailadres gewijzigd. Hiermee kan je de volgende keer inloggen.

Gegevens wijzigen

Ga naar de klantenpaspagina op deze website en kies voor "Gegevens wijzigen". Log in met je e-mailadres en wachtwoord. Daarna kan je je gegevens wijzigen en opslaan. Ook kan je hier je klantenpas afmelden.

Punten overzetten

Stuur ons via het contactformulier het verzoek om je spaarpunten over te zetten. Voor deze overboeking hebben we de gegevens nodig van zowel de nieuwe als oude kaart. Alleen na ontvangst van je klantenpasgegevens blokkeren we de oude klantenpas definitief en zetten we je punten over. We kunnen alleen geactiveerde klantenpassen blokkeren.

Afmelden nieuwsbrief

In de e-mailnieuwsbrief die je van ons ontvangt, staat onderaan een link ‘Afmelden’. Daarmee schrijf je je uit voor de e-mail nieuwsbrief. Een andere manier om je af te melden is door je persoonlijke gegevens te wijzigen. Op de klantenpaspagina kies je ‘Mijn gegevens wijzigen’. Na het inloggen zie je een overzicht van je persoonlijke gegevens.

Overige vragen

Veel informatie over de klantenpas vind je op de website. Toch nog vragen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Daar zijn we op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur te bereiken per telefoon 088 – 2324800 (lokaal tarief). Of via hetcontactformulier.