Om je beter van dienst te zijn maakt Welkoop gebruik van cookies. Cookiebeleid

Veelgestelde vragen over de Welkoop klantenpas

Wat zijn de voordelen van de klantenpas?

Ga naar "Klantenpas – zo werkt het" om de voordelen van het programma te bekijken.

Waarom moet ik de klantenpas registreren?

Om gebruik te kunnen maken van alle voordelen van de klantenpas, waaronder het verzilveren van je gespaarde punten, is dit als onderdeel van de Algemene voorwaarden verplicht gesteld.

Om gebruik te kunnen maken van alle voordelen van de klantenpas, waaronder het verzilveren van je gespaarde punten, is dit als onderdeel van de algemene voorwaarden verplicht gesteld.

Waarom moet ik mijn geboortedatum dan opgeven wanneer ik de klantenpas registreer?

Je moet 16 jaar of ouder zijn om een klantenpas te registreren. Daarnaast feliciteren wij onze klantenpashouders op hun verjaardag, waarbij je kunt rekenen op een cadeau. 

Hoe moet ik mijn klantenpas registeren?

Je registreert je klantenpas op de website. Heb je geen internet? Vraag dan om een registratieformulier in één van onze winkels. Volledig ingevuld stuur je het formulier naar ons op in de bijgevoegde antwoordenvelop. Het verwerken van het registratieformulier duurt maximaal vijf werkdagen. Om de klantenpas te registreren moet je 16 jaar of ouder zijn. Wijzigingen in je gegevens pas je eenvoudig zelf aan op onze website.

Waar vind ik de registratiecode?

De registratiecode staat op de achterkant van de klantenpas. In de rechterbovenhoek vind je een zwartgrijs vlakje, daar zit een kraslaag op. Als je het vlakje open krast, vind je de viercijferige registratiecode.

Welke gegevens verzamelt Welkoop van mij?

Je klantenpas is een op naam gestelde pas met saldo, waarvoor je 16 jaar of ouder moet zijn. Voor je registratie is het verplicht om een aantal gegevens op te geven. We vragen je om je NAWE-gegevens (naam, adres, woonplaats, email) en geboortedatum aan ons door te geven. Naast deze verplichte informatie, stellen we je een aantal optionele vragen. Zo vragen we onder meer naar je voorkeurswinkel, interesses en eventuele dieren die je bezit. Met deze informatie zijn we namelijk nog beter in staat om jou persoonlijk te informeren. 

Meer informatie over welke gegevens we verzamelen en met welk doel vind je in ons Privacy verklaring.

Ik heb mij niet geregistreerd voor nieuwsbrieven. Waarom ontvang ik dan mail van Welkoop?

Wij vinden het belangrijk dat je op de hoogte blijft van de voordelen, voorwaarden en status van jouw klantenpas. Wij gebruiken hier het e-mailadres voor waarmee jij je hebt geregistreerd. Wanneer je jouw pas registreert, dan ben je tevens automatisch geabonneerd op de klantenpas event- en vouchernieuwsbrief. We informeren je o.a. over account- en saldostatus, wijzigingen binnen het programma, aankomende VIP-avonden, workshops en andere klantenpasevenementen. Tot slot ontvang je jouw persoonlijke (voucher)aanbiedingen en verjaardagvouchers per mail. Je kunt je altijd binnen jouw profiel afmelden voor alle (of een deel van de) nieuwsbrieven. Voor onze reguliere nieuwsbrieven, welke buiten het klantenpasprogramma vallen, dien je je expliciet voor aan te melden. 

Er wordt aangegeven dat het e-mailadres al in gebruik is. Wat moet ik doen?

Het is niet mogelijk om verschillende klantenpassen aan één e-mailadres te koppelen. Bij het registeren van de Klantenpas op een bestaand e-mailadres krijg je daarom een foutmelding. Kies vervolgens een ander e-mailadres of neem contact op met de Klantenservice.

Hoe zorg ik ervoor dat ik punten spaar?

Laat bij het afrekenen van je aankopen je klantenpas altijd scannen bij de kassa. Bij besteding van iedere euro ontvang je één spaarpunt*. Het aantal punten ronden we naar beneden af als het bedrag achter de komma € 0,49 of minder is. De punten worden naar boven afgerond als het bedrag € 0,50 of meer is.

Voorbeeld:
Bij een bedrag van € 24,95 ontvang je 25 punten. De afronding van dit bedrag is dus in jouw voordeel, zo spaar je nog sneller punten. Spaarpunten berekenen we aan de hand van het netto kassabedrag, dus het aankoopbedrag min eventuele kortingen en/of kortingsbonnen. De spaarpunten krijg je nadat de klantenpas tijdens de aankooptransactie bij de kassa is gescand. Punten spaar je bij aankoop van producten uit ons hele assortiment, alleen niet op cadeaukaarten en wettelijk uitgesloten producten zoals tabakswaren, geneesmiddelen, boeken en dergelijke.

Hoe kan ik mijn gespaarde punten verzilveren voor kassakorting?

Om punten te verzilveren, moet je je klantenpas bij de kassa laten scannen voordat je jouw aankopen afrekent. Bij voldoende saldo kun je spaarpunten altijd inwisselen voor korting. Iedere 250 punten geeft je recht op €2,50 korting op een volgende aankoop.Het verzilveren van spaarpunten kent een aantal spelregels:

  • Verzilveren kan alleen op vertoon van je Klantenpas.
  • Spaarpunten worden niet omgezet in geld.
  • De Klantenpas kan nooit worden gebruikt als krediet- of garantiekaart.
  • Bij het verzilveren van spaarpunten worden de oudste punten als eerste gebruikt.
Hoe kan ik nagaan wat mijn puntensaldo is?

Je puntensaldo kun je bij de kassa opvragen door je klantenpas te laten scannen. Hier is geen kassatransactie voor nodig. Je hoeft dus niet eerst iets te kopen. Je puntensaldo staat ook altijd op de kassabon en op je profielpagina wanneer je inlogt met je e-mailadres en wachtwoord. Daarnaast tonen we jouw saldo ook in de nieuwsbrieven die we je sturen. 

Wat is de geldigheid van punten?

Je gespaarde punten blijven 36 maanden geldig, daarna vervallen ze. De oudste punten worden altijd als eerst gebruikt bij verzilvering. Als je twaalf maanden geen punten spaart, vervallen alle gespaarde punten. We informeren je tijdig per e-mail wanneer jouw punten dreigen te gaan vervallen. Welkoop heeft het recht om het klantenkaartprogramma te wijzigen of op te heffen, wat gevolgen kan hebben voor je puntensaldo. Wij informeren je daarom tijdig over wijzigingen of beëindiging van het programma. Als je producten retourneert, brengen we de daarmee gespaarde punten in mindering op je puntensaldo.

Kan mijn klantenpas ook vervallen?

Je klantenpas vervalt automatisch 36 maanden na jouw laatste activiteit. Hiermee waarborgen we dat je geen ongebruikt account bij ons hebt. Dit is onderdeel van onze privacyverklaring.

Ik kan mijn klantenpas niet activeren. Wat gaat er mis?

Mogelijk heb je een te lang of ongeldig wachtwoord gekozen. Kies een wachtwoord van minimaal zes en maximaal tien letters en/of cijfers. Check ook even of je alle vragen waar een asterix bij staat hebt ingevuld. Dit zijn verplichte informatievelden. 

Lukt het nog steeds niet? Geef dan je klantenpasnummer even aan ons door. Dan kijken we wat er aan de hand is. Eventueel kun je ook de gevraagde gegevens die voorzien zijn van een asterix aan ons doorsturen. Dan registreren wij de klantenpas voor je. Stuur je gegevens naar onze klantenservice met het contactformulier.

Kan ik een extra klantenpas aanvragen voor een familielid?

De klantenpas is persoonsgebonden. Er zijn dus geen passen met hetzelfde pasnummer beschikbaar. Het is ook niet mogelijk om twee klantenpassen te koppelen. Om zonder extra kaart toch samen punten te sparen, kun je bij de kassa je postcode en huisnummer opgeven. De punten worden dan automatisch op de pas bijgeschreven.

Ik woon niet in Nederland. Is het alsnog mogelijk om een klantenpas te registreren en deel te nemen aan jullie programma? Ja, dat kan. Als je in een grensgemeente (in België of Duitsland dus) woont, dan kun je de in een winkelverkregen klantenpas gewoon registreren met jouw eigen adresgegevens.

Ik ben mijn klantenpas kwijt. Wat moet ik doen?

Neem telefonisch contact op met onze Klantenservice. Wij zullen een klantenpas voor je aanmaken en het eventuele puntensaldo naar de nieuwe pas overboeken. Hiervoor hebben we jouw gegevens nodig en zullen we je enkele controle vragen stellen. Je nieuwe pas ontvang je per post. Je oude pas komt te vervallen en is daarmee onbruikbaar geworden. 

Ik heb problemen met inloggen. Wat moet ik doen?

Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je je wachtwoord opvragen. Dit doe je door op de pagina inloggen op de link "Wachtwoord vergeten?" te klikken. Je krijgt dan een e-mail waarmee je wachtwoord opnieuw kunt instellen. Lukt het inloggen dan nog niet, dan kunnen wij met je klantenpasnummer en persoonsgegevens kijken wat er fout gaat. Stuur die gegevens naar onze klantenservice via het contactformulier.

Ik heb na het registeren van mijn klantenpas geen bevestiging ontvangen. Hoe kan dit?

Na het registreren van je klantenpas ontvang je een bevestigingsmail in de inbox van het opgegeven e-mailadres. Deze mail bevat je opgegeven registratiegegevens. Heb je de bevestigingsmail niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail niet in je spambox terecht is gekomen. Geef in je mailaccount aan dat nieuwsbrief@welkoop.nl en info@welkoop.nl een veilige afzender is. Hiermee voorkom je ook dat toekomstige mails in je spambox terecht komen. 


Ook kan het zijn dat er een is fout gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Dit kun je eenvoudig bij onze klantenservice laten controleren, bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 op het telefoonnummer 088 - 2324800 (lokaal tarief) of stuur een mail via het contactformulier.

Ik heb een verkeerd e-mailadres opgegeven tijdens registratie. Wat moet ik doen?

Login met je oude of het verkeerd opgegeven e-mailadres en je wachtwoord. Ga naar “Mijn gegevens”. Nu kun je het e-mailadres wijzigen naar het nieuwe, juiste e-mailadres. Na het wijzigen van je e-mailadres of wachtwoord, ontvang je een verificatiemail met een bevestigingslink om de wijziging mee te bevestigen. Daarna is het e-mailadres gewijzigd. Hiermee kan je de volgende keer inloggen.

Ik wil mijn gegevens wijzigen. Hoe doe ik dat?

Ga naar de pagina inloggen en login met je e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens klik je op ‘Mijn gegevens’ om de gegevens te bekijken en aan te passen. 

Ik heb 2 klantenpassen en wil de punten overschrijven naar één pas. Hoe doe ik dat?

Je kunt op twee manieren je spaarpunten overzetten van één pas naar een ander.

  1. Login en ga naar 'Instellingen' binnen jouw profiel. Hier kun je de punten overzetten.
  2. Stuur ons via het contactformulier het verzoek om je spaarpunten over te zetten. Voor deze overboeking hebben we de gegevens nodig van zowel de nieuwe als oude kaart. Alleen na ontvangst van je Klantenpasgegevens blokkeren we de oude Klantenpas definitief en zetten we je punten over. We kunnen alleen geactiveerde klantenpassen blokkeren.
Hoe kan ik mij aanmelden voor jullie nieuwsbrief?

Klik hier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief. Daarnaast vragen we je als klantenpashouder tijdens de registratie of je ook onze nieuwsbrieven wenst te ontvangen.

Hoe kan ik mij afmelden voor jullie nieuwsbrief?

In iedere nieuwsbrief die je van ons ontvangt, staat onderaan (in de footer) waarom je de nieuwsbrief ontvangt en welke nieuwsbrief het betreft. Je kunt je hiervoor altijd ‘Afmelden’. Welkoop stuurt verschillende nieuwsbrieven. Het is mogelijk om je voor verschillende type nieuwsbrieven uit te schrijven of voor allemaal. We onderscheiden lokale, actie-, themanieuwsbrieven. Ook zijn er klantenpas event- en vouchernieuwsbrieven. Tot slot zijn er specifieke campagnenieuwsbrieven zoals de gazonwekker. Je kunt altijd in jouw profiel zien voor welke nieuwsbrieven je bent aangemeld. Je kunt deze aanmeldingen altijd aanpassen.  

Hoe kan ik stoppen met de Welkoop klantenpas?

Ga naar de pagina inloggen en login met je e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens klik je op ‘Instellingen’. Hier kun je jouw deelname aan het klantenpasprogramma beëindigen.

Wil je je stoppen met de Welkoop klantenpas? Houd er dan rekening mee dat je recht op punten en persoonlijke (voucher)aanbiedingen vervalt. Als je bent uitgeschreven en je daarna weer wilt inschrijven, dan kun je geen gebruik meer maken van het saldo of de vouchers die je met je vorige account hebt opgebouwd.

Waar kan ik het privacybeleid en de algemene voorwaarden van de Welkoop klantenpas vinden?

Wil je hier meer over weten, lees dan onze Privacy verklaring en Algemene voorwaarden van ons klantenpasprogramma

Ik heb een andere vraag

Neem dan even contact op met onze klantenservice. Daar zijn we op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur te bereiken op telefoon 088 – 2324800 (lokaal tarief). Je kunt ook altijd een bericht sturen via het contactformulier.