Retouren, service en garantie

Het retourneren van een online aankoop is bij Welkoop bijna altijd gratis! Online aankopen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden bij een Welkoop-winkel naar keuze op vertoon van de meegeleverde pakbon of ontvangen factuur.

Het retour sturen van artikelen is niet gratis wanneer het is geleverd door een van onze partners. Dit is terug te vinden op de pagina van het product. Door op de naam van de partner te klikken is in een overzicht te zien wat de voorwaarden zijn en of er kosten verbonden zijn aan retourneren.

Na ontvangst van het retourartikel betalen wij het aankoopbedrag terug. Indien je de hele online aankoop retourneert ontvangt je ook de eventuele verzendkosten terug. Op retouren zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. 

Retourneren per post kan ook. Vul het retourformulier compleet in en stuur je retour naar:

Welkoop Retail
Antwoordnummer 49
8300 VB Emmeloord

Stuur je jouw artikel met de post terug? Dan zijn de kosten voor het terugzenden voor je eigen rekening. Houd er rekening mee dat het risico voor de terugzending bij jou als klant blijft liggen. Raakt het pakket kwijt bij de post, dan is dit jouw risico. We raden je daarom aan om bij een hogere orderwaarde je verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren

Retourneren van je bestelling of bestelde artikelen.

Wil je een ontvangen artikel retourneren dan kan dat op 2 manieren:

  • Zelf brengen naar één van onze Welkoop-winkels;
    Je kunt het artikel binnen 14 dagen na ontvangst terugbrengen bij één van onze winkels in Nederland. Neem altijd de meegeleverde pakbon of factuur mee naar de winkel. Aan de kassa zal de verrekening plaatsvinden.

    Let op:
    Het is op dit moment nog niet mogelijk om het assortiment dat we benoemd hebben als "alleen online" te retourneren in één van onze winkels. Je kunt jouw bestelling in dat geval terugsturen via het gratis antwoordnummer. Bestellingen die betaald zijn met Riverty kun je ook niet terugbrengen naar de winkel. Gebruik hiervoor het formulier dat bij je pakket zit. Heb je deze niet (meer), neem dan contact op met onze klantenservice

  • Het ontvangen artikel per post terugsturen

          1. Vul het retourformulier compleet in (je vindt dit formulier bij je zending);
          2. Breng je retourpakket naar een servicepunt van PostNL (kijk voor de dichtstbijzijnde locatie en openingstijden op www.postnl.nl);
          3. Bewaar het retourbewijs dat je krijgt van PostNL goed; 
          4. Welkoop streeft ernaar om je retour binnen 14 dagen te verwerken en het retourbedrag terug te storten op je rekening.
              Afhankelijk van je bank kan dit enkele dagen duren.

Wij stellen het op prijs als je het artikel, binnen 14 dagen na ontvangst, het liefst in de originele verpakking en afgesloten naar ons terugbrengt of terugstuurt. Het is geen probleem als je de verpakking eerst in een omdoos doet. Gaat het om een artikel wat beschadigd is of wat je ten onrechte hebt ontvangen, dan zullen we ook de gemaakte verzendkosten terugbetalen.

Heb je nog vragen of opmerkingen dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Gebruik ons contactformulier of bel naar 088-2324800 (lokaal tarief). Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30-17:30 uur. 

Klachten en garantie

Heb je een klacht over een product, je bestelling of onze dienstverlening? Welkoop verneemt dit graag via webwinkel@welkoop.nl. Bij online bestellingen adviseren wij je het pakket bij ontvangst te controleren. Hoe zorgvuldig Welkoop ook te werk gaat, het kan voorkomen dat je andere artikelen hebt ontvangen dan besteld of dat het artikel beschadigd is.

Stuur zo spoedig mogelijk een e-mail naar onze klantenservice. Je ontvangt altijd een ontvangstbevestiging. Wij zullen je klacht bij de betreffende afdeling of leverancier onder de aandacht brengen. Wij streven ernaar je klacht zo spoedig mogelijk op te lossen en zullen uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. Ben je niet tevreden over hoe Welkoop je klacht behandelt? Dan biedt Thuiswinkel.org onafhankelijke klachtenbemiddeling.

Heb je bij ons online een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Thuiswinkel Organisatie. Defecte artikelen die in aanmerking komen voor garantie kunnen het makkelijkst via een Welkoop-winkel  ingeleverd of omgeruild worden. De winkelmedewerker zorgt voor een goede beoordeling van de klacht en kan je het beste en snelste helpen.

Geschillencommissie Thuiswinkel

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

Het herroepingsrecht 

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kun je het product uit de verpakking halen. Hygiene producten (zoals ondergoed) die een verzegeling bevat kunnen echter niet geretourneerd worden als de verzegeling is verbroken. Voor het beoordelen van verbruiksartikelen (zoals voedingssupplementen en geneesmiddelen) is het niet nodig om ze uit te pakken. Als ze geopend zijn dan is de kwaliteit niet meer te waarborgen en is de waardevermindering 100%. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij je daarvoor kosten in rekening brengen. 

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door je aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel hebt ontvangen. Op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je of een door je aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt. Nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst herroept, dien je het product uiterlijk binnen 14 dagen aan ons te retourneren, inclusief een mededeling, zoals het ingevulde modelformulier, dat je een beroep doet op jouw herroepingsrecht. Neem contact op met onze klantenservice 088-2324800 (maandag t/m vrijdag van 08:30-21:00 uur en zaterdag van 09:00-17:00 uur) of via klantenservice@welkoop.nl voor het retouradres.


Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending.

Download Modelformulier voor herroeping