Om je beter van dienst te zijn maakt Welkoop gebruik van cookies. Cookiebeleid

Retouren, service en garantie

Online aankopen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden bij een Welkoop-winkel naar keuze op vertoon van de meegeleverde pakbon of ontvangen factuur. Na ontvangst van het retourartikel betalen wij het aankoopbedrag terug. Indien je de hele online aankoop retourneert ontvangt je ook de eventuele verzendkosten terug. Retourneren per post kan ook. Hiervoor betaal je zelf de kosten van het retoursturen, tenzij Welkoop je een onjuist of beschadigd artikel heeft gestuurd.

Gedetailleerde informatie over retourneren vind je op deze pagina.

Retourneren van je bestelling of bestelde artikelen.

Wil je een ontvangen artikel retourneren dan kan dat op 2 manieren:

  1. Zelf brengen naar één van onze Welkoop winkels; dit is kosteloos. Je kunt het, binnen 14 dagen na ontvangst, terugbrengen bij een van onze 152 winkels in Nederland. Het is wel belangrijk dat je de meegeleverde pakbon of factuur (per mail ontvangen), kunt laten zien. Aan de kassa zal de verrekening plaatsvinden.
    Let op: het is op dit moment nog niet mogelijk om het assortiment dat we benoemd hebben als "alleen online" retour te brengen in 1 van onze winkels, dit kun je retour sturen via PostNL via onderstaande procedure.
    Hier vind je een overzicht van al onze 152 winkels met daarbij adressen en openingstijden. 
  2. Wil je je (deel)levering  via de post terug sturen?

    Wil je een "Alleen online" artikel retour sturen, ben je niet in de gelegenheid naar een Welkoop winkel te gaan of heb je geen Welkoop winkel in de buurt, volg dan onderstaande stappen:

1.       Vul het retourformulier in (je vindt dit formulier bij je zending);
2.       Neem contact op met de Welkoop klantenservice via telefoonnummer 088 – 2324899 (lokaal tarief). Zorg ervoor dat je je ordernummer bij de hand hebt;
3.       Een medewerker van de Welkoop klantenservice registreert je retour en verstrekt je het retouradres. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat je zo spoedig mogelijk je geld terug ontvangt;
4.       Breng je retourpakket bijvoorbeeld naar een servicepunt van PostNL (kijk voor de dichtstbijzijnde locatie en openingstijden op www.postnl.nl);
5.       Bewaar het retourbewijs dat je krijgt van PostNL goed; 
6.       Welkoop streeft ernaar om je retour binnen 14 dagen te verwerken en het retourbedrag terug te storten op je rekening. Afhankelijk van je bank kan dit enkele dagen duren;


LET OP: Zorg ervoor dat je de retour altijd in de originele verpakking en afgesloten naar ons terugbrengt of terugstuurt. Indien je de hele online aankoop retourneert, ontvang je ook de eventuele verzendkosten terug. Retourneer je per post, dan betaal je hiervoor zelf de kosten voor het retour sturen, tenzij Welkoop een onjuist of beschadigd artikel heeft gestuurd.

Wij stellen het op prijs als je het artikel, binnen 14 dagen na ontvangst, in de originele verpakking en afgesloten naar ons terugstuurt. Het is geen probleem als je de verpakking eerst in een omdoos doet. Gaat het om een artikel wat beschadigd is of wat je ten onrechte hebt onvangen, dan zullen we ook de gemaakte verzendkosten terugbetalen.

 

Heb je nog vragen of opmerkingen dan kun je altijd contact opnemen met onze Klantenservice.
Gebruik ons contactformulier of bel naar 088 - 2324899 (lokaal tarief). Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. 

 

Klachten en garantie

Heb je een klacht over een product, je bestelling of onze dienstverlening? Welkoop verneemt dit graag via webwinkel@welkoop.nl. Bij online bestellingen adviseren wij je het pakket bij ontvangst te controleren. Hoe zorgvuldig Welkoop ook te werk gaat, het kan voorkomen dat je andere artikelen hebt ontvangen dan besteld of dat het artikel beschadigd is.

Stuur zo spoedig mogelijk een e-mail naar onze Klantenservice. Je ontvangt altijd een ontvangstbevestiging. Wij zullen je klacht bij de betreffende afdeling of leverancier onder de aandacht brengen. Wij streven ernaar je klacht zo spoedig mogelijk op te lossen, en zullen uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk reageren.

Ben je niet tevreden over hoe Welkoop je klacht behandelt? Dan biedt Thuiswinkel.org onafhankelijke klachtenbemiddeling.

Heb je bij ons online een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Thuiswinkel Organisatie. Defecte artikelen die in aanmerking komen voor garantie kunnen het makkelijkst via een Welkoop-winkel  ingeleverd of omgeruild worden. De winkelmedewerker zorgt voor een goede beoordeling van de klacht en kan u het beste en snelste helpen.

Het herroepingsrecht 

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kun je het product uit de verpakking halen. Hygiene producten (zoals ondergoed) die een verzegeling bevat kunnen echter niet geretourneerd worden als de verzegeling is verbroken. Voor het beoordelen van verbruiksartikelen (zoals voedingssupplementen en geneesmiddelen) is het niet nodig om ze uit te pakken. Als ze geopend zijn dan is de kwaliteit niet meer te waarborgen en is de waardevermindering 100%. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij je daarvoor kosten in rekening brengen. 

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door je aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel heeft ontvangen. Op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je of een door je aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt. Nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst herroept, dien je het product uiterlijk binnen 14 dagen aan ons te retourneren, inclusief een mededeling, zoals het ingevulde modelformulier, dat je een beroep doet op jouw herroepingsrecht, naar:

Welkoop Retail B.V.

Neem contact op met onze klantenservice op 088 - 2324899 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.30 uur) of via klantenservice@welkoop.nl voor het retouradres.


Wij verzoeken je het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren. 

Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald heeft, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal de kosten zijn om naar een dichtsbijzijnde Welkoop vestiging te rijden zullen bedragen.

Download Modelformulier voor herroeping

Geschillencommissie Thuiswinkel

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform,