Door drukte bij de klantenservice is de wachttijd langer dan je van ons gewend bent. Dankjewel voor je geduld.

Account en klantenpas

Terug naar de klantenservice

Ik kan niet meer inloggen op de Welkoop Website, of op het klantenpas account hoe kan dat?

Account geschoond

Omdat Welkoop overgaat naar een nieuw systeem hebben we op 17 oktober 2022 alle niet actieve accounts verwijderd. Er zijn 2 situaties waarin een account niet meer actief is.

  1. Als het langer dan 7 jaar geleden is dat je iets bij Welkoop hebt gekocht dan zijn wij volgens de voorschriften van de AVG verplicht om jouw account te verwijderen.
  2. Als jouw account langer dan een jaar nadat je het hebt aangemaakt niet meer is gebruikt dan hebben we het account verwijderd.

Je kunt als je wilt een nieuw account aanmaken op onze website.

Accounts samengevoegd

Op 28 januari 2023 hebben we alle accounts waarin hetzelfde mailadres stond samengevoegd. Hierbij gaat het om onderstaande situaties:

  • Je had een account voor de webshop en een account voor de klantenpas. Voor beide accounts gebruikte je hetzelfde e-mailadres.
  • Er waren meerdere mensen (bijv. gezinsleden) die hetzelfde e-mailadres gebruikten voor verschillende accounts.
  • Je gebruikte hetzelfde e-mailadres voor zowel je zakelijke als je privé account.

Je kunt het overgebleven account blijven gebruiken. Je klantenpas, de gespaarde punten en aankoophistorie zijn ook toegevoegd aan het overgebleven account.

Combinatie mailadres en wachtwoord is niet goed

Als je 2 accounts had en altijd op 1 account inlogde dan kan het zijn dat je wachtwoord voor beide accounts verschillend was. Hierdoor kan je problemen hebben met inloggen. Je krijgt dan onderstaande foutmelding in een rode balk te zien.

De combinatie van e-mailadres en wachtwoord is onjuist

Als je je wachtwoord niet meer weet, klik dan op de link “wachtwoord vergeten” je ontvangt dan een e-mail waarmee je je wachtwoord kan veranderen. Let op! Soms komt deze mail in jouw “Spam” terecht.



Foutmelding bij registratie van klantenpas

Op dit moment krijg je bij het registreren van een klantenpas een foutmelding waardoor het niet lukt om deze te registeren. We werken op dit moment hard aan een oplossing. We adviseren je:

  • Om het in de loop van volgende week opnieuw te proberen.
  • Of contact op te nemen met onze klantenservice. Belangrijk is dat je het pasnummer, de 4-cijferige registratiecode en het e-mailadres van je account aan ons doorgeeft. Onze klantenservice zal je pas dan registreren zodra dit mogelijk is en je dit via e-mail bevestigen.

Je kan met je pas gewoon punten blijven sparen.

Er is staat nog maar één klantenpas in mijn account. Hoe kan dat?

Accounts samengevoegd

Op 28 januari 2023 hebben we alle accounts waarin hetzelfde mailadres stond samengevoegd. Als er meerdere klantenpassen geregistreerd waren op dat mailadres dan hebben we die samengevoegd en er is 1 klantenpas overgebleven. De pas die je het laatst hebt gebruikt om punten bij te laten schrijven is nog actief. De punten van de andere klantenpas(sen) zijn bijgeschreven op de pas die is overgebleven.

Welke opties heb je als jouw klantenpassen zijn samengevoegd?

  1. Je gebruikt voortaan de overgebleven pas. Je kunt punten sparen bij elke aankoop en je kunt ook punten inleveren voor korting. Als dat voor jou goed is dan hoef je verder niets te doen.
  2. Als je liever een eigen klantenpas wilt hebben dan kan dit door een nieuw account aan te maken met een ander mailadres. Na aanmaak hiervan kies je op je "Mijn profielpagina" voor "Mijn klantenpas". Kies Klantenpas aanvragen en volg de stappen.
Is het inloggen op de website veranderd?

Ja, dat klopt. Vanaf 1 februari zijn we overgegaan naar een nieuw systeem en log je op een andere manier in. We zetten de grootste verandering hier even voor je op een rijtje.

Vanaf nu heb je nog maar 1 account en het is daarom niet meer nodig om apart in te loggen voor de webshop en je klantenpas account.

Lukt het niet meer om in te loggen of ben je je wachtwoord vergeten?  Klik dan op de link “wachtwoord vergeten?” je ontvangt dan een e-mail waarmee je je wachtwoord kan veranderen

Ik mis mijn huisdieren op mijn nieuwe profielpagina. Hoe kan dat?

Je “Mijn profiel” pagina is ook volledig vernieuwd. Het omzetten van de gegevens en foto’s van je dieren van ons oude systeem naar het nieuwe systeem duurt ongeveer een dag. We beginnen op 1 februari met het overzetten van de gegevens naar ons nieuwe systeem. Vanaf 2 februari zijn je dieren weer aanwezig in je “Mijn profiel”.

Klopt het dat de klantenpas saldochecker niet meer op de website staat?

Ja, dat klopt. Je kunt je puntensaldo vanaf nu zien als je inlogt op je account. Onder “Mijn klantenpas” staat jouw actuele puntensaldo.

Hoe kan ik een nieuwe klantenpas registreren?

Als je een account hebt dan doe je dit via de “Mijn profiel” pagina.

  • Klik, nadat je bent ingelogd, op je naam boven aan de pagina.
  • Kies voor “Mijn klantenpas” links in het menu en kies vervolgens “Klantenpas registreren”.
  • Klik op de knop “Bevestig” en vul je klantenpasnummer en de registratiecode van de pas in.
  • Klik daarna op de knop “Registreer”.

Je ontvangt nog een mail om je registratie te bevestigingen. Na bevestiging kun je je klantenpas direct gebruiken.

Als je geen account hebt dan kan je jouw klantenpas registreren nadat je een account hebt aangemaakt.

  • Klik hier en kies op de pagina voor “Maak account”.
    Klik, nadat je bent ingelogd, op je naam boven aan de pagina.
  • Kies voor “Mijn klantenpas” links in het menu en kies vervolgens “Klantenpas registreren”.
  • Klik op de knop “Bevestig” en vul je klantenpasnummer en de registratiecode van de pas in.
  • Klik daarna op de knop “Registreer”.

Je ontvangt nog een mail om je registratie te bevestigingen. Na bevestiging kun je je klantenpas direct gebruiken.

Hoe kan ik een klantenpas aanvragen?

Als je een account hebt en ingelogd bent dan doe je dit via de “Mijn Profiel” pagina.

  • Kies voor “Mijn klantenpas” in het menu en kies vervolgens “Klantenpas aanvragen” en klik daarna op de knop “Bevestig”.
  • Vul je gegevens in en druk op “Volgende”.

Onze collega’s van de Klantenservice verwerken je verzoek en zorgen ook direct dat je nieuwe pas geregistreerd wordt. Dit duurt 3 tot 4 werkdagen. Je kunt je klantenpas direct na ontvangst gebruiken.

Als je geen account hebt dan kan je jouw klantenpas registreren nadat je een account hebt aangemaakt.

  • Klik hier en kies op de pagina voor “Maak account”.
  • Klik, nadat je bent ingelogd, op je naam boven aan de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina.
  • Kies voor “Mijn klantenpas” in het menu en kies vervolgens “Klantenpas aanvragen” en klik daarna op de knop “Bevestig”.
  • Vul je gegevens in en druk op “Volgende”.

Onze collega’s van de Klantenservice verwerken je verzoek en zorgen ook direct dat je nieuwe pas geregistreerd wordt. Dit duurt 3 tot 4 werkdagen. Je kunt je klantenpas direct na ontvangst gebruiken.

Hoe kan ik een vervangende pas aanvragen?

Als je een account hebt aangemaakt en al een klantenpas hebt geregistreerd die actief is kan je dit zelf aanvragen via je account.

  • Klik na het inloggen op je naam boven in de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina.
  • Klik vervolgens op “Mijn Klantenpas”
  • Kies voor de optie “Een vervangende klantenpas aanvragen” en druk op de knop “Volgende”
  • Vul je gegevens in en druk op de knop “Vervangen”.

Onze collega’s van de Klantenservice verwerken je verzoek en zorgen ook direct dat je nieuwe pas geregistreerd wordt. Dit duurt 3 tot 4 werkdagen. Je kunt je klantenpas direct na ontvangst gebruiken.

Let op! Je oude pas wordt geblokkeerd en kun je niet meer gebruiken. De punten van de geblokkeerde pas staan nu op jouw nieuwe pas.

Hoe kan ik stoppen met sparen?
  • Klik na het inloggen op je naam boven in de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina.
  • Kies vervolgens links in het menu voor “Mijn Klantenpas”
  • Kies voor de optie “Stoppen met sparen” en druk op de knop “Volgende”
  • Vul in de reden waarom je stopt met sparen en druk daarna op de knop “Stoppen”.

Je klantenpas wordt direct geblokkeerd en die kan je niet meer gebruiken. De punten van je geblokkeerde pas kunnen bij registratie van een nieuwe pas weer geactiveerd worden. Neem hiervoor contact op met onze collega’s van de Klantenservice.

Hoe kan ik punten overzetten van mijn eigen pas naar een andere pas?
  • Klik na het inloggen op je naam boven in de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina.
  • Kies vervolgens links in het menu voor “Mijn Klantenpas”.
  • Kies voor de optie “Punten overzetten”, druk daarna op de knop “Volgende”
  • Vul de gegevens in en druk op de knop “Akkoord”.

Je eigen pas wordt direct geblokkeerd en de punten worden direct bijgeschreven op de klantenpas van de ontvanger die je hebt ingevuld. De ontvanger krijgt ook een mail.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Je kunt via het contactformulier aangeven dat je je account wilt verwijderen. Onze collega’s van de Klantenservice zorgen ervoor dat je account wordt geanonimiseerd. Jouw aankoophistorie moeten we nog bewaren voor de Belastingdienst.

Ik kan niet inloggen op mijn account, wat is er aan de hand?

Controleer eerst of je het juiste mailadres en wachtwoord hebt ingevuld. Als je je wachtwoord niet meer weet, klik dan op de link “wachtwoord vergeten” je ontvangt dan een mail waarmee je je wachtwoord kan veranderen. Let op! Soms komt deze mail in jouw “Spam” terecht.

Lukt het dan nog niet om in te loggen op je account? Neem dan contact op met de Klantenservice via het contactformulier. Wil je je postcode, huisnummer, mailadres en eventueel het nummer van jouw klantenpas in het bericht zetten? Onze collega’s van de Klantenservice kijken dan wat er mis gaan. Ze helpen je graag.

Welke gegevens verzamelt Welkoop van mij?

De klantenpas is een op naam gestelde pas met saldo. Voor je registratie is het verplicht om een aantal gegevens op te geven. We vragen je om je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en geboortedatum aan ons door te geven. Naast deze verplichte informatie, stellen we je een aantal optionele vragen. Zo vragen we onder meer naar je voorkeurswinkel, interesses en eventuele huisdieren. Met deze informatie zijn we namelijk nog beter in staat om jou persoonlijk te informeren. 

Meer informatie over welke gegevens we verzamelen en met welk doel vind je in ons Privacyverklaring.

Er wordt aangegeven dat het e-mailadres al in gebruik is. Wat moet ik doen?

Misschien heb je al een account bij Welkoop. Je kunt inloggen om te zien met welke gegevens je bekend bent bij Welkoop. Als je je wachtwoord niet meer weet, klik dan op de link “wachtwoord vergeten” je ontvangt dan een mail waarmee je je wachtwoord kan veranderen. Let op! Soms komt deze mail in jouw “Spam” terecht.

Je kan ook een ander mailadres opgeven. Stuur in dat geval een bericht naar de Klantenservice via het contactformulier . Zet in het bericht in ieder geval jouw postcode en huisnummer, het mailadres dat al bij ons bekend is, je nieuwe mailadres en eventueel de gegevens van je klantenpas. Onze collega’s van de Klantenservice helpen je graag.

Kan ik mijn bestelgeschiedenis terug zien op mijn account?

Al jouw online aankopen kan je terug vinden op je account. Klik na het inloggen op je naam boven in de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina. Wanneer je in het linker menu op 'Bestelgeschiedenis' klikt vind je hier al je online aankopen terug. De aankopen die je hebt gedaan in de winkel vind je niet terug in je account. Een aankoopbon is op te vragen in de winkel of bij onze Klantenservice door een bericht te sturen via het contactformulier. Onze collega’s van de Klantenservice helpen je graag.

Hoe kan ik mijn gegevens, zoals adres, e-mailadres en voorkeur van de nieuwsbrief wijzigen?

Je kunt bijna alle gegevens wijzigen door in te loggen op je account. Klik na het inloggen op je naam boven in de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina. Voorkeuren voor de nieuwsbrief kan je wijzigen onder “Mijn communicatie”. Om je mailadres te wijzigen stuur je een bericht naar de Klantenservice via het contactformulier. Onze collega’s van de Klantenservice passen jouw mailadres voor je aan.

Kan ik mijn account verwijderen?

Je kunt via het contactformulier aangeven dat je je account wilt verwijderen. Onze collega van de klantenservice zal er voor zorgen dat alles wat verwijderd mag worden, ook verwijderd wordt. Je aankoopgegevens moeten we voor de Belastingdienst nog bewaren.

Kan ik gebruik maken van mijn klantenpas zonder deze te registreren?

Je klantenpas is persoonlijk en daarom moet je deze registreren. Zo kan alleen jij gebruik maken van jouw persoonlijke voorkeuren en je gespaarde punten verzilveren.

Waarom moet ik mijn geboortedatum opgeven, wanneer ik de klantenpas registreer?

Om je klantenpas te kunnen registreren moet je 16 jaar of ouder zijn. Daarnaast feliciteren we je als klantenpashouder op je verjaardag, waarbij je kunt rekenen op een cadeau. 

De mail om de klantenpas registratie verder af te ronden heb ik niet ontvangen. Wat gaat er mis?

Heb je de bevestigingsmail niet ontvangen? Controleer dan of de mail niet in je spam of ongewenste mailbox terecht is gekomen. Geef in je mailaccount aan dat nieuwsbrief@welkoop.nl en info@welkoop.nl een veilige afzender is. Hiermee voorkom je ook dat toekomstige mails in je spam box terecht komen. 

Hoe kan ik mijn huisdieren toevoegen of de gegevens van de huisdieren wijzigen op mijn klantenpas account?

Dit kan je doen door in te loggen op je account. Klik na het inloggen op je naam boven in de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina. In het menu aan de linkerkant kan je onder “Mijn dieren” de gegevens van je huisdieren aanpassen.

Hoe kan ik zien wat mijn puntensaldo is op de klantenpas?

Je puntensaldo kan je zien als je inlogt op je account. Klik na het inloggen op je naam boven in de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina. Onder “Mijn klantenpas” staat jouw actuele puntensaldo. In de winkel kun je natuurlijk ook je puntensaldo opvragen bij de kassa en het staat ook onderaan je kassabon.

Worden de punten van een online bestelling ook bijgeschreven op mijn klantenpas?

Als je een bestelling hebt geplaatst via jouw account worden de punten automatisch de dag nadat je de factuur hebt gekregen bijgeschreven.

Kan ik de punten van mijn laatste aankoop nog op de klantenpas laten bij schrijven?

Als er bij jouw laatste aankoop geen punten zijn bijgeschreven op je klantenpas, dan kan je de punten alsnog laten bijschrijven. Upload een foto van de volledige kassabon + de 19 cijfers van je klantenpas en stuur die naar de Klantenservice via het contactformulier. Onze collega’s van de Klantenservice schrijven de gespaarde punten bij op jouw klantenpas.

Hoe kan ik mijn gespaarde punten op mijn klantenpas, verzilveren voor kassakorting?

Bij voldoende saldo kun je je spaarpunten bij je eerstvolgende aankoop inwisselen voor kassakorting, zowel in de winkel als online. Iedere 250 punten geeft je recht op € 2,50 kassakorting op een volgende aankoop. Het verzilveren van spaarpunten kent een aantal spelregels:

  • Verzilveren kan alleen op vertoon van je Klantenpas.
  • Spaarpunten worden niet omgezet in geld.
  • De Klantenpas kan nooit worden gebruikt als krediet- of garantiekaart.
Wat moet ik doen als ik mijn klantenpas kwijt ben?

Is je klantenpas gestolen of beschadigd? Dan kan je een vervangende pas zelf aanvragen via je account.

  • Klik na het inloggen op je naam bovenin de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina.
  • Klik vervolgens op “Mijn Klantenpas”.
  • Kies voor de optie “Een vervangende klantenpas aanvragen” en druk op de knop “Volgende”.
  • Vul je gegevens in en druk op de knop “Vervangen”.

Onze collega’s van de Klantenservice verwerken je verzoek en zorgen ook direct dat je nieuwe pas geregistreerd wordt. Dit duurt 3 tot 4 werkdagen. Je kunt je klantenpas direct na ontvangst gebruiken.

Let op! Je oude pas wordt geblokkeerd en kun je niet meer gebruiken. De punten van de geblokkeerde pas staan nu op jouw nieuwe pas.

Wat is de geldigheid van mijn gespaarde klantenpas punten?

Je gespaarde punten blijven bij Welkoop altijd geldig. Zo kun jij de tijd nemen om na te denken waar jij je gespaarde punten aan uit wil geven. Je klantenpaspunten kunnen wel verlopen wanneer er al een tijd geen activiteit is geweest bij Welkoop zoals een aankoop, het openen van de Welkoop-nieuwsbrief of inloggen op je account. Hiermee waarborgen we dat je geen ongebruikt account bij ons hebt, zie ook onze privacyverklaring.

Kan ik een extra klantenpas aanvragen voor mijn partner?

De klantenpas is persoonsgebonden waardoor het niet mogelijk is om een extra pas met hetzelfde pasnummer te krijgen of een tweede pas te koppelen aan je account. Om zonder extra kaart toch samen punten te kunnen sparen, geef je bij de kassa je postcode en huisnummer door. De punten worden dan automatisch op de pas bijgeschreven.

Wil je toch een tweede klantenpas? Maak dan via onderstaande stappen een nieuw account aan met een ander mailadres.

  • Klik hier en kies op de pagina voor “Maak account”.
  • Klik, nadat je bent ingelogd, op je naam boven aan de pagina.
  • Kies voor “Mijn klantenpas” links in het menu en kies vervolgens “Klantenpas aanvragen”.
  • Klik op de knop “Bevestig”.
  • Vul je gegevens in en druk op “Volgende”.

Onze collega’s van de Klantenservice verwerken je verzoek en zorgen ook direct dat je nieuwe pas geregistreerd wordt. Dit duurt 3 tot 4 werkdagen. Je kunt je klantenpas direct na ontvangst gebruiken.

Kan mijn klantenpas ook vervallen?

Je klantenpas vervalt automatisch 36 maanden na jouw laatste activiteit bij Welkoop zoals een aankoop, het openen van de Welkoop-nieuwsbrief of inloggen op je account. Hiermee waarborgen we dat je geen ongebruikt account bij ons hebt, zie ook onze privacyverklaring.

Hoe kan ik stoppen met de Welkoop klantenpas?
  • Klik na het inloggen op je naam boven in de pagina. Je komt op de “Mijn Profiel” pagina.
  • Kies vervolgens links in het menu voor “Mijn Klantenpas”
  • Kies voor de optie “Stoppen met sparen” en druk op de knop “Volgende”
  • Vul in de reden waarom je stopt met sparen en druk daarna op de knop “Stoppen”.

Je klantenpas wordt direct geblokkeerd en die kan je niet meer gebruiken. De punten van je geblokkeerde pas kunnen bij registratie van een nieuwe pas weer geactiveerd worden. Neem hiervoor contact op met onze collega’s van de Klantenservice.