Account en klantenpas

Terug naar de klantenservice

Kan ik mijn gegevens, zoals adres, mailadres en voorkeur van de nieuwsbrief wijzigen?

Dat kan. Log in op je account en klik op ‘Mijn gegevens’ om de gegevens te bekijken en aan te passen.

Ik kan niet inloggen op mijn klantenpasaccount, wat is er aan de hand?

Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen bij het inlogveld . Je krijgt een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. Deze mail kan ook in je spambox terecht komen.

Heb je wel je wachtwoord nog, maar lukt het inloggen niet, dan kunnen wij met je klantenpasnummer en persoonsgegevens kijken wat er aan de hand is. Stuur je gegevens van je klantenpas en je mailadres naar onze klantenservice via het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.

Ik kan niet inloggen om een bestelling te plaatsen, wat is er aan de hand?

Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Je krijgt een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. Deze mail kan ook in je spambox terecht komen.

Heb je wel je wachtwoord nog, maar lukt het inloggen niet, dan kunnen wij met je klantenpasnummer en persoonsgegevens kijken wat er aan de hand is. Stuur je gegevens van je klantenpas en je mailadres naar onze klantenservice via het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.

Kan ik met mijn klantenpas account ook inloggen op de webwinkel?

Nee, voor een bestelling via onze webshop heb je een web account nodig. Het web account en het klantenpas account staan los van elkaar.

Wat zijn de voordelen van een klantenpas?

Er zijn veel voordelen te halen met je klantenpas:

    • Punten sparen voor extra korting
    • Op je verjaardag een verjaardagscadeau (alle punten zijn 1 op 1 over te nemen van het kaartje waar de klantenpas op geplakt zit.)
    • Uitnodiging voor de VIP avond voor nog meer korting
    • Persoonlijke vouchers
    • Voorrang en korting op workshops
Hoe moet ik mijn klantenpas registeren?

Je registreert je klantenpas op de website. Om de klantenpas te registreren moet je 16 jaar of ouder zijn. Wijzigingen in je gegevens pas je eenvoudig zelf aan in je account.

Waar vind ik de registratiecode?

De registratiecode staat op de achterkant van de klantenpas. In de rechterbovenhoek vind je een zwartgrijs vlakje, met een kraslaag. Als je het vlakje open krast, vind je de viercijferige registratiecode.

Krijg ik een bevestiging van de registratie van mijn klantenpas?

Na het registreren van je klantenpas ontvang je een bevestigingsmail. Heb je de bevestigingsmail niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail niet in je spambox terecht is gekomen. Geef in je mailaccount aan dat nieuwsbrief@welkoop.nl en info@welkoop.nl een veilige afzender is. Hiermee voorkom je ook dat toekomstige mails in je spambox terecht komen. 


Het is ook mogelijk dat er iets mis is gegaan bij het invoeren van je e-mailadres. Dit kun je eenvoudig bij onze klantenservice laten controleren, geef via het contactformulier aan dat je geen mail hebt ontvangen van de pasregistratie. Onze collega’s van de klantenservice helpen je graag verder.

Waarom moet ik mijn geboortedatum dan opgeven wanneer ik de klantenpas registreer?

Om je klantenpas te registreren moet je 16 jaar of ouder zijn. En we feliciteren onze klantenpashouders op hun verjaardag, waarbij je kunt rekenen op een cadeau. 

Waarom moet ik de klantenpas registreren?

Je klantenpas is persoonlijk en daarvoor is registratie nodig. Zo kun alleen jij gebruik maken van jouw persoonlijke voorkeuren en natuurlijk het verzilveren van je gespaarde punten.

Je klantenpas is persoonlijk en daarvoor is registratie nodig. Zo kun alleen jij gebruik maken van jouw persoonlijke voorkeuren en natuurlijk het verzilveren van je gespaarde punten.

Je klantenpas is persoonlijk en daarvoor is registratie nodig. Zo kun alleen jij gebruik maken van jouw persoonlijke voorkeuren en natuurlijk het verzilveren van je gespaarde punten.
Ik kan mijn klantenpas niet activeren. Wat gaat er mis?

Mogelijk heb je ongeldig wachtwoord gekozen. Kies een wachtwoord van minimaal acht letters en/of cijfers. Check ook even of je alle verplichte vragen hebt ingevuld. Lukt het nog steeds niet? Geef dan je klantenpasnummer even door aan onze klantenservice met het contactformulier. Dan kijken we wat er aan de hand is.

Er wordt aangegeven dat het e-mailadres al in gebruik is. Wat moet ik doen?

Het is niet mogelijk om een klantenpas aan een bij ons bekend e-mailadres te koppelen. Bij het registeren van de klantenpas op een bij ons bekend e-mailadres krijg je daarom een foutmelding. Je kunt een ander e-mailadres gebruiken of neem contact op met de onze collega’s van de klantenservice via het contactformulier

Kan ik mijn mailadres wijzigen?

Wanneer je inlogt in je klantenpasaccount kun in het blad “Mijn gegevens” het e-mailadres wijzigen. Na het wijzigen van je e-mailadres of wachtwoord, ontvang je een verificatiemail met een bevestigingslink om de wijziging mee te bevestigen.

Ik heb mij niet geregistreerd voor nieuwsbrieven. Waarom ontvang ik dan e-mailberichten van Welkoop?

Wanneer je bij ons een klantenpas registreert vragen wij wat je voorkeuren zijn zodat wij onze nieuwsbrieven kunnen personaliseren. We informeren je o.a. over account- en saldostatus, wijzigingen binnen het programma, aankomende VIP-avonden, workshops en andere klantenpasevenementen. Tot slot ontvang je jouw persoonlijke aanbiedingen en een felicitatie voor je verjaardag per mail. Je kunt je altijd binnen jouw account afmelden voor deze nieuwsbrieven. Voor onze reguliere nieuwsbrieven, welke buiten het klantenpasprogramma vallen, kun je je apart aanmelden in je account

Is het alsnog mogelijk om een klantenpas te registreren en deel te nemen aan jullie programma als ik in het buitenland woon?

Ja, dat kan. Als je in een grensgemeente, maar wel in België of Duitsland woont, dan kun je de in een winkel verkregen klantenpas gewoon registreren met jouw eigen adresgegevens.

Kan ik een extra klantenpas aanvragen voor een familielid?

Nee, de klantenpas is persoonsgebonden. Het is niet mogelijk om een extra pas met hetzelfde pasnummer te krijgen. Het is ook niet mogelijk om twee klantenpassen te koppelen. Om zonder extra kaart toch samen punten te sparen, kun je bij de kassa je postcode en huisnummer opgeven. De punten worden dan automatisch op de pas bijgeschreven.

Welke gegevens verzamelt Welkoop van mij?

De klantenpas is een op naam gestelde pas met saldo. Voor je registratie is het verplicht om een aantal gegevens op te geven. We vragen je om je naam, adres, woonplaats, email en geboortedatum aan ons door te geven. Naast deze verplichte informatie, stellen we je een aantal optionele vragen. Zo vragen we onder meer naar je voorkeurswinkel, interesses en eventuele dieren die je bezit. Met deze informatie zijn we namelijk nog beter in staat om jou persoonlijk te informeren. 

Meer informatie over welke gegevens we verzamelen en met welk doel vind je in ons Privacyverklaring.



Je klantenpas is een op naam gestelde pas met saldo dat je met aankopen hebt opgespaard. Voor je registratie is het verplicht om een aantal gegevens op te geven. We vragen je om je naam, adres, woonplaats, email en geboortedatum aan ons door te geven. Naast deze verplichte informatie, stellen we je een aantal optionele vragen. Zo vragen we onder meer naar je voorkeurswinkel, interesses en eventuele dieren die je bezit. Met deze informatie zijn we namelijk nog beter in staat om jou persoonlijk te informeren. 

Meer informatie over welke gegevens we verzamelen en met welk doel vind je in onze Privacy verklaring [link naar de privacy verklaring].

Hoe kan ik stoppen met de Welkoop klantenpas?

Dat is mogelijk. Log in op je account en klik op ‘Instellingen’. Hier kun je jouw deelname aan het klantenpasprogramma beëindigen. Wanneer je stopt met de klantenpas, dan vervalt ook je recht op punten en persoonlijke aanbiedingen. Als je bent uitgeschreven en je daarna weer wilt inschrijven, dan kun je geen gebruik meer maken van het saldo of de persoonlijke aanbiedingen die je met je vorige account hebt opgebouwd.

Kan ik mijn account verwijderen?

Jammer dat je het account wilt verwijderen. Je kunt via het contactformulier aangeven dat je account wilt verwijderen. Onze klantenservice als er voor zorgen dat alles wat verwijderd mag worden ook verwijderd wordt. Je aankoopgegevens moeten we voor de Belastingdienst nog bewaren.

Kan mijn klantenpas ook vervallen?

Je klantenpas vervalt automatisch 36 maanden na jouw laatste activiteit bij Welkoop zoals een aankoop, het openen van de Welkoop-nieuwsbrief of inloggen op je account. Hiermee waarborgen we dat je geen ongebruikt account bij ons hebt, zie ook onze privacyverklaring

Wat moet ik doen als ik mijn klantenpas kwijt ben?

Je kunt dit bij ons melden via het contactformulier. Wij zullen een klantenpas voor je aanmaken en het eventuele puntensaldo naar de nieuwe pas overboeken. Hiervoor hebben we jouw gegevens nodig, dus geef bij de melding meteen aan wat je adres en mailadres is. Je nieuwe pas ontvang je per post. Je oude pas komt te vervallen en is daarmee onbruikbaar geworden. 

Ik heb 2 klantenpassen en wil de punten overschrijven naar één pas. Hoe doe ik dat?

Je kunt op twee manieren je spaarpunten overzetten van één pas naar een ander.

  1. Log in op je account en ga naar 'Instellingen'. Hier kun je de punten overzetten.
  2. Stuur ons via het contactformulier het verzoek om je spaarpunten over te zetten. Voor deze overboeking hebben we de gegevens nodig van zowel de nieuwe als oude kaart, zoals NAW en emailadres. Alleen na ontvangst van je klantenpasgegevens blokkeren we de oude klantenpas definitief en zetten we je punten over. We kunnen alleen geactiveerde klantenpassen blokkeren.
Hoe kan ik mijn gespaarde punten verzilveren voor kassakorting?

Bij voldoende saldo kun je spaarpunten bij je eerstvolgende aankoop inwisselen voor korting, zowel in de winkel als online. Iedere 250 punten geeft je recht op €2,50 korting op een volgende aankoop. Het verzilveren van spaarpunten kent een aantal spelregels:

    • Verzilveren kan alleen op vertoon van je Klantenpas.
    • Spaarpunten worden niet omgezet in geld.
    • De Klantenpas kan nooit worden gebruikt als krediet- of garantiekaart.
    • Bij het verzilveren van spaarpunten worden de oudste punten als eerste gebruikt.
Kan ik de punten van mijn laatste aankoop nog op de klantenpas laten zetten?

Natuurlijk! We hebben dan natuurlijk wel de bon nodig. Via het contactformulier kun je (een foto van) de bon en je klantenpas geven zodat de punten alsnog op je pas komen.

Hoe kan ik zien wat mijn puntensaldo is?

Je puntensaldo kun je op ieder moment checken in je account. In de winkel kun je natuurlijk ook je puntensaldo opvragen bij de kassa. Je puntensaldo staat ook altijd op de kassabon. Daarnaast tonen we jouw saldo ook in de nieuwsbrieven die we je sturen. 

Worden de punten van een online bestelling ook bijgeschreven op mijn klantenpas?

Ja, de punten worden automatisch bijgeschreven. Het kan enkele uren duren voordat je saldo is aangepast.

Hoe zorg ik ervoor dat ik punten spaar?

Wanneer je bij het afrekenen van je aankopen in de winkel je klantenpas laat scannen spaar je punten. Natuurlijk ook als je bij ons online besteld op je account spaar je punten op je klantenpas. Bij besteding van iedere euro ontvang je één spaarpunt. Het aantal punten ronden we naar beneden af als het bedrag achter de komma € 0,49 of minder is. De punten worden naar boven afgerond als het bedrag € 0,50 of meer is.

Wat is de geldigheid van punten?

De geldigheid van je punten is 12 maanden. We informeren je tijdig per e-mail wanneer jouw punten wanneer je punten gaan vervallen. Welkoop heeft het recht om het klantenkaartprogramma te wijzigen of op te heffen, wat gevolgen kan hebben voor je puntensaldo. Wij informeren je daarom tijdig over wijzigingen of beëindiging van het programma. Als je producten retourneert, brengen we de daarmee gespaarde punten in mindering op je puntensaldo.

Hoe kan ik mijn huisdieren toevoegen of de gegevens van de huisdieren wijzigen?

Ga hiervoor naar je klantenpasaccount. Klik op ‘mijn dieren’ en daarna kan je je huisdier toevoegen, wijzigen of verwijderen.  

Hoe maak ik een account aan voor de webwinkel?

Bij je eerste bestelling in onze webwinkel kun je via de knop “maak account” een account aanmaken.

 

Wat zijn de voordelen van een webwinkel account?

Een webwinkel account heeft veel voordelen:

  • Je kunt je bestelhistorie inzien.
  • Je gegevens en wachtwoord wijzigen.
  • Het puntensaldo van je klantenpas raadplegen.
  • Direct naar de website van je favoriete Welkoop winkel surfen.
  • Je voorkeuren voor informatie die je van Welkoop wilt ontvangen aanpassen.
  • Of je ervaring met ons delen door een review achter te laten.
  • En als laatste is het erg prettig dat bij elke nieuwe bestelling je gegevens al ingevuld zijn.

Heb je nog geen account en wil je ook van deze voordelen gebruik maken. Maak dan een account aan.

Kan ik mijn bestel geschiedenis terug zien in mijn web account?

 Ja, alle online aankopen kun je terug vinden in het web account.