Account en klantenpas

Terug naar de klantenservice

Ik kan niet inloggen op mijn account, wat is er aan de hand?

Controleer of je het juiste e-mailadres en wachtwoord hebt ingevuld. 
Een nieuw wachtwoord aanvragen kan door naar wachtwoord vergeten te gaan. Je krijgt een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. Deze e-mail kan ook in je spam of ongewenste mailbox terecht komen.

Lukt het niet om in te loggen op je account? Stuur de gegevens van je klantenpas en je e-mailadres naar onze klantenservice middels het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.

Welke gegevens verzamelt Welkoop van mij?

De klantenpas is een op naam gestelde pas met saldo. Voor je registratie is het verplicht om een aantal gegevens op te geven. We vragen je om je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en geboortedatum aan ons door te geven. Naast deze verplichte informatie, stellen we je een aantal optionele vragen. Zo vragen we onder meer naar je voorkeurswinkel, interesses en eventuele huisdieren. Met deze informatie zijn we namelijk nog beter in staat om jou persoonlijk te informeren. 

Meer informatie over welke gegevens we verzamelen en met welk doel vind je in ons Privacyverklaring.

Er wordt aangegeven dat het e-mailadres al in gebruik is. Wat moet ik doen?

Mogelijk heb je al een account bij Welkoop. Je kunt inloggen om je gegevens in te zien.
Bij het registeren van de klantenpas of het maken van een nieuw account, op een bij ons bekend e-mailadres, krijg je een foutmelding. Je kunt een ander e-mailadres gebruiken of stuur je e-mailadres en de eventuele gegevens van de klantenpas, naar onze klantenservice middels het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.

Kan ik mijn bestelgeschiedenis terug zien op mijn account?

Alle online aankopen kan je terug vinden op je account. Je klikt na het inloggen op je eigen naam bovenaan de pagina. Wanneer je in het linker menu op 'Bestelgeschiedenis' klikt vind je hier al je online aankopen terug. De aankopen die je hebt gedaan in de winkel vind je niet terug in je web account. Een aankoop bon is op te vragen in de winkel of bij onze klantenservice middels het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.

Hoe kan ik mijn gegevens, zoals adres, e-mailadres en voorkeur van de nieuwsbrief wijzigen?

Heb je een nieuw e-mailadres of wil je andere gegevens wijzigen? Dit kan je eenvoudig in je account aanpassen. Je klikt na het inloggen op je eigen naam bovenaan de pagina. Wanneer je in het linker menu op ‘Mijn gegevens’ kikt, kan je hier je gegevens bekijken en wijzigen.

Je voorkeuren voor de nieuwsbrief kan je ook in je account aanpassen. Klik op ‘Mijn voorkeuren’ om hier nieuwsbrieven aan en uit te kunnen zetten.
Blijf je ongewenste nieuwsbrieven van ons ontvangen? Kijk dan eens bij 'Mijn communicatie' in je klantenpas account

Kan je niet meer inloggen met je oude e-mailadres? Stuur je oude en je nieuwe e-mailadres naar onze klantenservice middels het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.

Ik kan mijn klantenpas niet activeren. Wat gaat er mis?

Mogelijk heb je een ongeldig wachtwoord gekozen. Kies een wachtwoord van minimaal acht tekens waarvan 1 hoofdletter en 1 cijfer. Controleer ook even of je alle verplichte velden hebt ingevuld.
Het is ook mogelijk dat je klantenpas al geregistreerd is. Je kunt dit controleren door in te loggen op je account.

Wil het niet lukken om de klantenpas te registreren? Stuur de gegevens van je klantenpas en je e-mailadres naar onze klantenservice middels het contactformulier. Onze klantenservice helpt je graag verder.


Kan ik mijn account verwijderen?

Je kunt via het contactformulier aangeven dat je je account wilt verwijderen. Onze collega van de klantenservice zal er voor zorgen dat alles wat verwijderd mag worden, ook verwijderd wordt. Je aankoopgegevens moeten we voor de Belastingdienst nog bewaren.

Kan ik gebruik maken van mijn klantenpas zonder deze te registreren?

Je klantenpas is persoonlijk en daarvoor is registratie nodig. Zo kan alleen jij gebruik maken van jouw persoonlijke voorkeuren en natuurlijk het verzilveren van je gespaarde punten.

Waarom moet ik mijn geboortedatum opgeven, wanneer ik de klantenpas registreer?

Om je klantenpas te kunnen registreren moet je 16 jaar of ouder zijn. Daarnaast feliciteren we je als klantenpashouder op je verjaardag, waarbij je kunt rekenen op een cadeau. 

De mail om de klantenpas registratie verder af te ronden heb ik niet ontvangen. Wat gaat er mis?

Heb je de bevestigingsmail niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail niet in je spam of ongewenste mailbox terecht is gekomen. Geef in je mailaccount aan dat nieuwsbrief@welkoop.nl en info@welkoop.nl een veilige afzender is. Hiermee voorkom je ook dat toekomstige mails in je spam box terecht komen. 

Het is ook mogelijk dat er iets mis is gegaan bij het invoeren van je e-mailadres. Dit kun je bij onze klantenservice laten controleren. Geef via het contactformulier aan dat je geen mail hebt ontvangen van de pasregistratie. Onze collega’s van de klantenservice helpen je graag verder.

Hoe kan ik mijn huisdieren toevoegen of de gegevens van de huisdieren wijzigen op mijn klantenpas account?

Dit kan je doen door in te loggen op je account. Klik op ‘Mijn dieren’ voeg hier je huisdier toe, wijzig of verwijder de gegevens.

Ik heb 2 klantenpassen en wil de punten overschrijven naar één pas. Hoe doe ik dat?

Wanneer je twee klantenpassen hebt en je wilt graag verder sparen met één klantenpas, dan kan je dit eenvoudig regelen in je account. Klik in het menu op 'Instellingen' en kies voor punten overzetten.

Hoe kan ik zien wat mijn puntensaldo is op de klantenpas?

Je puntensaldo kun je op ieder moment checken. In de winkel kun je natuurlijk ook je puntensaldo opvragen bij de kassa en onderaan je kassabon vind je ook je punten saldo terug.

Worden de punten van een online bestelling ook bijgeschreven op mijn klantenpas?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst met je account, worden de punten automatisch de dag na ontvangst van de factuur bij geschreven.

Kan ik de punten van mijn laatste aankoop nog op de klantenpas laten bij schrijven?

Wanneer je je klantenpas tijdens je laatste aankoop niet hebt getoont bij de kassa, dan is het alsnog mogelijk om je punten bij te laten schrijven op je klantenpas. Staat er geen klantcode bovenaan de kassabon? Upload een foto van de volledige kassabon + de 19 cijfers van je klantenpas middels het contactformulier. Onze collega’s van de klantenservice helpen je graag verder.

Hoe kan ik mijn gespaarde punten op mijn klantenpas, verzilveren voor kassakorting?

Bij voldoende saldo kun je je spaarpunten bij je eerstvolgende aankoop inwisselen voor kassakorting, zowel in de winkel als online. Iedere 250 punten geeft je recht op € 2,50 kassakorting op een volgende aankoop. Het verzilveren van spaarpunten kent een aantal spelregels:

  • Verzilveren kan alleen op vertoon van je Klantenpas.
  • Spaarpunten worden niet omgezet in geld.
  • De Klantenpas kan nooit worden gebruikt als krediet- of garantiekaart.
Wat moet ik doen als ik mijn klantenpas kwijt ben?

Is je klantenpas gestolen of beschadigd? Je kunt in je account een vervangende klantenpas aanvragen bij 'Instellingen'. Onze Klantenservice zal deze vervolgens per post naar je toezenden.
Na het aanvragen van een nieuwe klantenpas, zullen we jouw huidige klantenpas blokkeren. Deze kan dan niet meer gebruikt worden. Uiteraard zorgen we er voor dat je huidige punten blijven behouden en je kunt gewoon verder sparen met je nieuwe klantenpas.

Wat is de geldigheid van mijn gespaarde klantenpas punten?

Je gespaarde punten blijven bij Welkoop altijd geldig. Zo kun jij de tijd nemen om na te denken waar jij je gespaarde punten aan uit wil geven. Je klantenpaspunten kunnen wel verlopen wanneer er al een tijd geen activiteit is geweest bij Welkoop zoals een aankoop, het openen van de Welkoop-nieuwsbrief of inloggen op je account. Hiermee waarborgen we dat je geen ongebruikt account bij ons hebt, zie ook onze privacyverklaring.

Kan ik een extra klantenpas aanvragen voor mijn partner?

De klantenpas is persoonsgebonden waardoor het niet mogelijk is om een extra pas met hetzelfde pasnummer te krijgen of een tweede pas te koppelen aan je account. Om zonder extra kaart toch samen punten te kunnen sparen, geef je bij de kassa je postcode en huisnummer door. De punten worden dan automatisch op de pas bijgeschreven.

Kan mijn klantenpas ook vervallen?

Je klantenpas vervalt automatisch 36 maanden na jouw laatste activiteit bij Welkoop zoals een aankoop, het openen van de Welkoop-nieuwsbrief of inloggen op je account. Hiermee waarborgen we dat je geen ongebruikt account bij ons hebt, zie ook onze privacyverklaring

Hoe kan ik stoppen met de Welkoop klantenpas?

Je kunt het sparen met de klantenpas beëindigen door in te loggen op je account en te klikken op 'Instellingen'. Wanneer je stopt met de klantenpas, dan vervalt ook je recht op punten en persoonlijke aanbiedingen. Als je bent uitgeschreven en je daarna weer wilt inschrijven, dan kun je geen gebruik meer maken van het saldo of de persoonlijke aanbiedingen die je met je vorige account hebt opgebouwd.