Welke cadeaukaarten accepteren jullie?

In onze winkels kun je terecht met een cadeaukaart van Welkoop en de VVV-cadeaukaart. Via onze webwinkel is het (nog) niet mogelijk om met een cadeaukaart te betalen.

Met welke betaalmiddelen kan ik betalen in de webshop?

Je kunt betalen met iDEAL, creditcard of Riverty. Kies je voor iDEAL, dan betaal je het gevraagde bedrag online via je eigen bank. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. Welkoop ontvangt een bericht dat de bestelling is betaald. Je kunt betalen met iDEAL als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank.

Betalen met een creditcard kun je doen met zowel MasterCard of Visa. Je kunt ook achteraf betalen met Riverty. Na levering betaal je de rekening aan Riverty. Om je betaling met Riverty te beoordelen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Hierover kun je meer lezen in de algemene voorwaarden van Riverty.

Een bestelling die is betaald met Riverty kun je niet terugbrengen in de winkel. Wel kan je de overeenkomst kosteloos herroepen en jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retourneren.

Zijn betalingen in de webwinkel van Welkoop veilig?

Welkoop maakt gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Jouw gegevens kunnen dus niet worden opgespoord, onderschept of worden gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen. 

Moet ik het bedrag op de Welkoop cadeaukaart in één keer gebruiken?

Het bedrag op de Welkoop cadeaukaart hoeft niet in één keer besteed te worden. Het bedrag dat besteed wordt, wordt bij betaling in mindering gebracht. Het restant blijft staan en kan op een later moment besteed worden.

Kan ik op de website ook met een cadeaukaart afrekenen?

Nee, via onze webwinkel is het (nog) niet mogelijk om met een cadeaukaart te betalen. Het is wel mogelijk om in de Welkoop winkels met een cadeaukaart van Welkoop en de VVV-cadeaukaart te betalen.  

Hoeveel saldo staat er op mijn cadeaukaart?

Nieuwsgierig naar het saldo dat op je Welkoop cadeaukaart staat?  Bekijk het saldo op je cadeaukaart.

Kan ik op rekening kopen?

Wanneer je een KVK-nummer hebt, dan is het mogelijk. Ga met je uittreksel van het KVK naar de winkel om een rekening te openen. Het is alleen mogelijk om in de winkel op rekening te kopen. Online gelden andere betalingsvoorwaarden en kun je betalen met Ideal, Creditcard of Afterpay. Met het account dat je gebruikt als debiteur kun je helaas online niet inloggen.

Wanneer kan ik mijn punten op mijn klantenpas inwisselen?

Bij iedere aankoop kun je punten van je klantenpas verzilveren, zowel in de Welkoop winkels als via onze webwinkel. Het enige wat je nodig hebt is je pas en minimaal 250 punten op je Welkoop klantenpas, want iedere 250 punten geeft je recht op €2,50 korting op een aankoop. Het verzilveren van spaarpunten kent een aantal spelregels:

  • Verzilveren kan alleen op vertoon van je klantenpas
  • Je spaarpas moet geregistreerd worden op de website
  • Spaarpunten worden niet omgezet in geld
  • De klantenpas kan nooit worden gebruikt als krediet- of garantiekaart
Ik heb bij het bestellen gekozen voor betaling met Riverty. Ik ontvang nu een factuur waarop staat dat deze reeds betaald is. Hoe zit dit?

Het klopt dat de factuur al betaald is, namelijk door Riverty. Wanneer je kiest voor de mogelijkheid om via Riverty betalen, dan neemt Riverty de betaling naar ons toe over. Jij kunt dan je betaling voldoen aan Riverty zodra de bestelling door jou is ontvangen. Binnenkort ontvang je een factuur van Riverty waar je de bestelling mee kunt betalen. 

Ik krijg een melding dat ik niet met Riverty kan betalen, hoe komt dat?

Op het moment van bestellen met Riverty controleert Riverty binnen enkele seconden een heleboel gegevens, zoals persoonsgegevens, bestelbedrag, onze webshop en nog veel meer. Op basis van deze gegevens schat Riverty in of jij Riverty achteraf kunt betalen. Als de inschatting van Riverty is dat dit niet het geval is ontvangen we een melding terug en is betalen met Riverty niet mogelijk. In dat geval kun je de bestelling met iDeal of Credit Card betalen. 

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar kan nog niet betalen aan Riverty. Wanneer kan ik wel betalen?

Van Riverty ontvang je de factuur vaak binnen 7 dagen. Wanneer je de factuur na 7 dagen nog niet hebt ontvangen, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier of via 088-232 4800. Dan kijken we samen wat er aan de hand kan zijn.

Je ontvangt van ons daarnaast ook nog een factuur. Deze moet je niet aan ons betalen, wacht op de factuur van Afterpay en betaal deze aan Afterpay.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, maar ik krijg al wel de factuur van Riverty. Moet ik deze nu al betalen?

Wat vervelend voor je dat je je bestelling nog niet hebt ontvangen, maar al wel een factuur van Riverty. Wanneer je contact opneemt met onze collega’s van de klantenservice op telefoonnummer 088-2324800 of via ons contactformulier, dan kunnen zij je verder helpen om uitstel voor de betaling aan te vragen bij Riverty.