Wie bezorgt mijn bestelling?

Veel van onze producten die je in de webshop bestelt worden door PostNL bezorgt. Artikelen die extreem groot zijn en buiten de verzendmaten van PostNL vallen worden verstuurd met TLS. Een aantal producten wordt rechtstreeks door onze leveranciers bezorgd en zij kunnen hiervoor gebruik maken van een andere bezorger.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel afhalen?

In de winkelwagen kun je ervoor kiezen om een bestelling, zonder bezorgkosten, af te halen in een Welkoop winkel bij jou in de buurt. Dit geldt echter niet voor alle producten, hierover krijg je per product informatie in de winkelwagen. Wanneer je ervoor kiest om je bestelling in de winkel op te halen, dan ontvang je een email wanneer het product klaar ligt om op te komen halen.

Wanneer krijg ik bericht om mijn bestelling in de winkel af te halen?

Zodra je bestelling bij ons binnen is ontvang je een ontvangstbevestiging van de bestelling. Wanneer de producten in de winkel voor je klaar liggen krijg je een bericht dat je de bestelling op kunt komen halen.

Kan ik een artikel reserveren om op te halen in de winkel?

Ja dit is mogelijk. Je kunt de winkelvoorraad controleren, hiervoor staat een button rechts naast het product. Vervolgens kun je hier op bestellen klikken en het product verschijnt in je winkelmand.

Moet ik mijn bestelling binnen een bepaalde tijd ophalen?

De winkel informeert je middels een email of SMS dat je bestelling klaar staat. Je hebt 5 dagen de tijd om je bestelling op te halen. Na 5 dagen plaatsen we de artikelen terug in de winkel.

Bezorgen jullie ook buiten Nederland, bijvoorbeeld in België, Duitsland of Frankrijk?

Wij bezorgen op dit moment alleen in Nederland. Je bent echter welkom om een bestelling in een van onze Welkoop winkels af te halen.

Waarom moet ik transporttoeslag betalen?

Voor een aantal producten zijn we genoodzaakt een transporttoeslag te berekenen. Dit komt bijvoorbeeld omdat het product heel zwaar of groot is. De hoogte van de transporttoeslag kan verschillen per product en wordt weergegeven op de productpagina en in de winkelwagen. Deze toeslag berekenen wij altijd, ook als je bestelling boven de €40,- is of als dit een actie product betreft.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?

Ja, dit is mogelijk. In de laatste stap voor het afrekenen van een bestelling kun je het verzendadres wijzigen naar een ander adres in Nederland. Heb je de bestelling al geplaatst? Neem dan telefonisch contact met ons op om het adres in de order te laten wijzigen.

Mijn Track & Trace code blijft op ‘niet ontvangen of verwerkt’ staan. Klopt dit?

Zodra PostNL je pakket ontvangt wordt de status gewijzigd. Soms duurt dat een paar dagen. Zodra de bestelling gereed is voor verzending maken we direct een Track & Trace-code aan. Wanneer je de Track & Trace-code gaat checken kan er staan dat je pakket nog niet is ontvangen door PostNL. Zodra PostNL jouw bestelling bij ons heeft opgehaald veranderd de status van de Track & Trace-code.

Wat zijn de verzendkosten?

De reguliere verzendkosten bedragen €3,95. Bij bestelling van boven de €40,- is de verzending gratis. Voor een aantal producten zijn we genoodzaakt een transporttoeslag te berekenen. Dit komt bijvoorbeeld omdat het product heel zwaar of groot is. De hoogte van de transporttoeslag kan verschillen per product en wordt weergegeven op de product pagina en in de winkelwagen. Deze toeslag berekenen wij altijd, ook als je bestelling boven de €40 is en ook bij acties.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van je bestelling varieert per product. Tijdens het afrekenproces op de website wordt per product aangegeven wat de verwachte levertijd is.

Mijn bestelling is niet compleet geleverd, krijg ik de rest nog?

Wij proberen bestelling altijd in één verzending te versturen, maar soms lukt dit niet. Je ontvangt dan op een later moment de rest van je bestelling. Bij grote of zware producten wordt de levering vaak opgesplitst of omdat bijvoorbeeld nog niet alle producten bij ons binnen zijn en we toch al een deel naar je willen versturen.

Wat is de status van mijn bestelling?

De status van je bestelling is te vinden in je account. Staat de status van je bestelling op verwerkt? Dan is het product onderweg naar jou of hebben wij opdracht aan de leverancier gegeven om je bestelling verder in behandeling te nemen. Staat je product op open of deels binnen? Dan zijn we druk bezig om je bestelling bij je te krijgen.