Retourneren, garantie en reparatie

Terug naar de klantenservice

Wat is de termijn om te retourneren?

Het retourneren van een online aankoop kan binnen 14 dagen en is bij Welkoop bijna altijd gratis!

LET OP: Zorg ervoor dat je het artikel / de artikelen indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en afgesloten naar ons terugbrengt of terugstuurt.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Wijzen van retourneren
Wij leggen graag per online bestelling / artikel uit op welke manier je deze kunt retourneren:

  1. Online aankopen die via iDeal of met creditcard zijn betaald kunnen binnen 14 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden bij een van de vestigingen van Welkoop. Het is belangrijk dat je het aankoopbewijs meeneemt. Je ontvangt dan gelijk je geld terug. Je kunt jouw aankopen ook retourneren door ze binnen 14 dagen op te sturen naar onze webwinkel (zie Retour sturen webshop) . Wij betalen het aankoopbedrag (inclusief verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug, in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Deze verwerkingstijd gaat in op het moment dat we de producten hebben ontvangen of jij hebt aangetoond dat je ze hebt teruggestuurd.

  2. Online aankopen die via Afterpay/Riverty zijn betaald retourneer je door ze binnen 14 dagen op te sturen naar onze webwinkel (zie Retour sturen webshop). Na ontvangst in ons magazijn wordt aan Riverty doorgegeven dat je het artikel terug hebt gestuurd en zij zorgen er dan voor dat het betalingsverzoek / de factuur voor jou wordt gecorrigeerd.

  3. Online aankopen die door een van onze partners bij jou zijn afgeleverd kun je niet zelf retourneren. Daarvoor neem je binnen 14 dagen contact om met een van de medewerkers van onze Klantenservice via het contactformulier of 088-2324800. Deze zal jou helpen het product bij je te laten ophalen. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het retourneren van deze artikelen. Die informatie is terug te vinden op de pagina van het product. Klik daar op de naam van de partner die de levering verzorgde en in een overzicht is te zien wat de voorwaarden zijn en of er kosten verbonden zijn aan retourneren.

Retour sturen webwinkel

Als je een online aankoop retour gaat sturen naar onze webwinkel (zie punt 1 en 2 hierboven), volg je de volgende stappen:

  1. Vul het retourformulier compleet in
  2. Doe de artikelen samen met het retourformulier in de originele doos en/of verzendverpakking en maak deze goed dicht.
  3. Zet het retouradres op het retourpakket:

    Webwinkel Welkoop
    Antwoordnummer 49
    8300 VB Emmeloord

  4. Breng je retourpakket naar een servicepunt van PostNL (kijk voor de dichtstbijzijnde locatie en openingstijden op postnl.nl).
  5. Bewaar het retourbewijs dat je van PostNL krijgt goed.

Wij betalen het aankoopbedrag (inclusief verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug, in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen daar mee wachten tot we de producten hebben ontvangen.

Voor meer informatie over jouw herroepingsrecht, zie:
https://www.welkoop.nl/webwinkel/ruilen-en-retouren
https://www.welkoop.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/retourneren-garantie-en-reparatie

Heb je nog vragen of opmerkingen dan kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Gebruik ons contactformulier of bel naar 088 - 2324800 (lokaal tarief). We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08:30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.










Wat moet ik doen als mijn bestelling stuk is of een product incompleet is geleverd?

Je kunt via ons contactformulier aangeven wat er mis is met je bestelling. Als je foto’s hebt van de kapotte bestelling, dan kun je die meteen uploaden. Wij nemen je vraag/opmerking binnen 3 werkdagen in behandeling. 

Wanneer kan ik mijn geld verwachten na het retourneren?

Wij betalen het aankoopbedrag (inclusief verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug, in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Deze verwerkingstijd gaat in op het moment dat we de producten hebben ontvangen of jij hebt aangetoond dat je ze hebt teruggestuurd.

Ik krijg een aanmaning van Riverty, maar ik heb de bestelling geretourneerd

Wat vervelend dat je een aanmaning van Riverty hebt ontvangen. Neem bij voorkeur telefonisch contact op met de medewerkers van Klantenservice op telefoonnummer 088-2324800, een van hen kan je helpen om zo spoedig mogelijk je retour correct te verwerken. Ben je niet in de gelegenheid om te bellen? Vul dan ons contactformulier in en een van onze medewerkers neemt zo spoedig mogelijk contact met je op.

Mijn product is na ingebruikname stuk gegaan, heb ik garantie op mijn aankoop?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

De garantie die benoemd wordt bij onze producten betreft fabrieksgarantie. Dit doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Binnen de garantieperiode van het product garandeert Welkoop de deugdelijkheid van de geleverde producten. De datum op het aankoopbewijs is de ingangsdatum van de garantieperiode. Per product is de garantietermijn vastgesteld. Wanneer op je product nog garantie zit zullen wij het product kosteloos repareren of vervangen. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het product te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.

Bij een ongegronde klacht leggen we de kosten voor herstel eerst aan je voor en pas na schriftelijk akkoord gaan we over tot herstel. Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor jouw rekening.

Je kunt geen aanspraak maken op de garantie als:

  • Je het product bij terugzending niet voldoende hebt beschermd tegen transportschade;
  • Er wijzigingen aan het product of apparaat zijn aangebracht;
  • Er sprake is van een van buiten komend onheil, zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen en dergelijke;
  • Normale slijtage de reden voor de klacht is;
  • Het product fout of onoordeelkundig is gebruikt of bij nalatig onderhoud;
  • Beschadiging door opzet of nalatigheid is opgetreden;
  • De beschadiging komt door het niet (of niet juist) opvolgen van de gebruiksaanwijzing;

Om gebruik te maken van de garantie volg je één van de onderstaande stappen:

  • Ga naar jouw dichtsbijzijnde winkel. Neem je aankoop en aankoopbewijs mee. Onze collega's in de winkel kijken ter plaatse naar de aankoop en kennen de garantievoorwaarden. Samen komen jullie er uit.

of

  • Stuur duidelijke foto's van de aankoop met een beschrijving van het mankement naar ons toe via het contactformulier. Binnen 3 dagen ontvang je een antwoord van onze collega's van de klantenservice.    


Kan ik mijn bestelling omruilen?

Je bent van harte welkom in een van onze vestigingen om een product om te ruilen. Je brengt het artikel dat je wilt retourneren terug naar de winkel en koopt dan op hetzelfde moment het product dat je wel wilt hebben. Het kan voorkomen dat de winkel geen voorraad heeft van het artikel dat jij zoekt. Om te voorkomen dat je voor niets naar de winkel gaat, kun je vooraf online checken of de winkel het artikel op voorraad heeft.

Het is niet mogelijk om producten om te ruilen door ze terug te sturen naar onze webshop. Retour gestuurde artikelen verwerken we als een annulering en daarvan ontvang je het geld terug op je rekening. Je kunt vervolgens een nieuwe order plaatsen in onze webshop voor het juiste product.

Kan ik mijn product na de garantieperiode bij jullie laten repareren?

Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina voor meer info.

o    Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina [link naar https://www.welkoop.nl/klantenservice/onze-service] voor meer info.

o Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina [link naar https://www.welkoop.nl/klantenservice/onze-service] voor meer info.
Ik wil iets terugsturen of ruilen maar heb geen retourformulier

Online aankopen (met uitzondering van orders die betaald zijn via Afterpay/Riverty) kun je binnen 14 dagen na ontvangst gratis retour brengen of omruilen in een van onze Welkoop winkels op vertoon van je orderbevestiging of factuur. Je krijgt dan direct je geld terug. Kijk voor alle retourvoorwaarden op welkoop.nl.

Lukt het niet om een van onze winkels te bezoeken of heb je betaald via AfterPay/Riverty. Download dan hier het retourformulier.