Retourneren, garantie en reparatie

Terug naar de klantenservice

Wat is de termijn om te retourneren?

Online aankopen die met Ideal betaald zijn kunnen binnen 14 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden bij een Welkoop-winkel naar keuze op vertoon van de meegeleverde pakbon of ontvangen factuur. Je kunt binnen 14 dagen de order retour sturen naar de webwinkel volgens instructie op het retourformulier. Na ontvangst van het retourproduct betalen wij het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen aan je terug. Wanneer je met Afterpay hebt betaald, dan is het alleen mogelijk om je bestelling naar onze webwinkel retour te sturen. Wij geven aan Afterpay door dat je het product retour hebt gestuurd. Zij zorgen ervoor dat bedrag wordt teruggestort of de factuur ongedaan gemaakt wordt.

Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?

Je bestelling retourneren kan op 2 manieren:

  1. Je brengt de bestelling zelfnaar één van onze Welkoop winkels. De bestellingen die met creditcard of ideal zijn betaald kun je binnen 14 dagen na ontvangst, terugbrengen bij één van onze winkels in Nederland. Het is wel belangrijk dat je de pakbon of factuur kunt laten zien. Je ontvangt dan je geld meteen retour. Bestelling die met Afterpay zijn betaald kun je alleen retourneren door ze op te sturen naar onze webwinkel. Let op: het is op dit moment nog niet mogelijk om het assortiment dat we benoemd hebben als "alleen online" retour te brengen in 1 van onze winkels, dit kun je retour sturen via het gratis antwoordnummer via onderstaande procedure.
  2. Je stuurt de bestelling terug naar onze webwinkel of leverancier. Neem de volgende stappen om de bestelling goed te retourneren:
    1. Vul het retourformulier compleet in;
    2. Doe de bestelling in de originele doos en/of verzendverpakking en maak de verpakking goed dicht.
    3. Zet op de verzendverpakking het retouradres:

Webwinkel Welkoop
Antwoordnummer 49
8300 VB Emmeloord

  1. Breng je retourpakket naar een servicepunt van PostNL (kijk voor de dichtstbijzijnde locatie en openingstijden op postnl.nl);

Bewaar het retourbewijs dat je krijgt van PostNL goed; 

Welkoop streeft ernaar om je retour binnen 14 dagen te verwerken en het retourbedrag terug te storten op je rekening. Afhankelijk van je bank kan dit enkele dagen duren.

Hoe stuur ik een (deel) levering retour via de post?

Wil je een "Alleen online" artikel retour sturen maar ben je niet in de gelegenheid naar een Welkoop winkel te gaan of heb je geen Welkoop winkel in de buurt, volg dan onderstaande stappen:

  1. Vul het retourformulier compleet in (je vindt dit formulier bij je zending) of download het formulier
  2. Breng je retourpakket naar een servicepunt van PostNL (kijk voor de dichtstbijzijnde locatie en openingstijden op www.postnl.nl);
  3. Bewaar het retourbewijs dat je krijgt van PostNL goed; 
  4. Retourneren per post kan ook, vul het retourformulier compleet in en stuur het naar:

Welkoop Retail
Antwoordnummer 49
8300 VB Emmeloord

Welkoop streeft ernaar om je retour binnen 14 dagen te verwerken en het retourbedrag terug te storten op je rekening. Afhankelijk van je bank kan dit enkele dagen duren;


LET OP: Zorg ervoor dat je de retour indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en afgesloten naar ons terugbrengt of terugstuurt.

Wij stellen het op prijs als je het artikel, binnen 14 dagen na ontvangst, in de originele verpakking en afgesloten naar ons terugstuurt. Het is geen probleem als je de verpakking eerst in een omdoos doet. Gaat het om een artikel wat beschadigd is of wat je ten onrechte hebt ontvangen, dan zullen we ook de gemaakte verzendkosten terugbetalen.

Heb je nog vragen of opmerkingen dan kun je altijd contact opnemen met onze Klantenservice.
Gebruik ons contactformulier of bel naar 088 - 2324899 (lokaal tarief). We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08:30 tot 17:30 uur. 

Wat moet ik doen als mijn bestelling stuk is of een product incompleet is geleverd?

Je kunt via ons contactformulier aangeven wat er mis is met je bestelling. Als je foto’s hebt van de kapotte bestelling, dan kun je die meteen uploaden. Wij nemen je vraag/opmerking binnen 3 werkdagen in behandeling. 

Wanneer kan ik mijn geld verwachten na het retourneren?

Binnen 10 werkdagen kun je het retourbedrag op je rekening verwachten. 

Ik heb mijn geld nog niet retour ontvangen.

Normaal gesproken kan het maximaal 10 werkdagen duren voordat je je geld retour ontvangt. Wanneer dit langer duurt, kun je contact opnemen met onze collega’s van de klantenservice op telefoonnummer 088-2324800 of via ons contactformulier. Zij kunnen je dan verder helpen om zo spoedig mogelijk je geld retour te krijgen.

Ik krijg een aanmaning van Afterpay, maar ik heb de bestelling retour gestuurd.

Wat vervelend voor je dat je van Afterpay een aanmaning hebt ontvangen. Neem bij voorkeur telefonisch contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 088-2324800, zij helpen je om zo spoedig mogelijk je retour bij Afterpay verder te verwerken. Ben je niet in de gelegenheid om te bellen? Vul dan ons contactformulier in en zij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Mijn product is na ingebruikname stuk gegaan, heb ik garantie op mijn aankoop?

Binnen de garantieperiode van het product garandeert Welkoop de deugdelijkheid van de geleverde producten. De datum op het aankoopbewijs is de ingangsdatum van de garantieperiode. Per product is de garantietermijn vastgesteld. Wanneer op je product nog garantie zit zullen wij het product kosteloos repareren of vervangen. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het product te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.

Bij een ongegronde klacht leggen we de kosten voor herstel eerst aan je voor en pas na schriftelijk akkoord gaan we over tot herstel. Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor jouw rekening.

Je kunt geen aanspraak maken op de garantie als:

  • Je het product bij terugzending niet voldoende hebt beschermd tegen transportschade;
  • Er wijzigingen aan het product of apparaat zijn aangebracht;
  • Er sprake is van een van buiten komend onheil, zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen en dergelijke;
  • Normale slijtage de reden voor de klacht is;
  • Het product fout of onoordeelkundig is gebruikt of bij nalatig onderhoud;
  • Beschadiging door opzet of nalatigheid is opgetreden;
  • De beschadiging komt door het niet (of niet juist) opvolgen van de gebruiksaanwijzing;

Om gebruik te maken van de garantie volg je de volgenden stappen:

  1. Stuur je verzoek en foto’s ter verduidelijking via het contactformulier;
  2. Na ontvangst van je verzoek krijg je van ons per e-mail binnen 3 werkdagen een reactie.
Kan ik mijn bestelling omruilen?

In onze winkel ben je van harte welkom om je product om te ruilen. Het is echter mogelijk dat je dichtstbijzijnde winkel geen voorraad heeft om je product om te ruilen. Om te voorkomen dat je voor niets naar de winkel gaat, kun je vooraf online checken of de winkel het artikel op voorraad heeft.

Het is niet mogelijk om via onze webshop producten om te ruilen. Je kunt wel je product naar onze webshop retourneren. We verwerken dan je retour en je ontvangt het geld terug op je rekening. Je kunt weer een nieuwe order in onze webwinkel plaatsen voor het juiste product.

Kan ik mijn product na de garantieperiode bij jullie laten repareren?

Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina voor meer info.

o    Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina [link naar https://www.welkoop.nl/klantenservice/onze-service] voor meer info.

o Veel producten kun je na de garantieperiode bij onze winkel inleveren voor reparaties of servicebeurten. Bekijk onze servicepagina [link naar https://www.welkoop.nl/klantenservice/onze-service] voor meer info.
Ik wil iets terugsturen of ruilen maar heb geen retourformulier

Online aankopen (met uitzondering van orders die betaald zijn met AfterPay) kun je binnen 14 dagen na ontvangst, gratis retour brengen of omruilen in één van onze Welkoop winkels op vertoon van je orderbevestiging of factuur. Je krijgt dan direct je geld terug. Kijk voor alle retourvoorwaarden op welkoop.nl.

Lukt het niet om één van onze winkels te bezoeken of heb je betaald met AfterPay? Download dan hier het retourformulier.